Ga naar inhoud

Harde schijf

corh4

Aanbevolen berichten

Bij het opnieuw installeren van mijn pc. wordt mijn 2e harde schijf niet meer herkend

deze start niet meer op ook als ink deze schijf in een andere pc zet als 2e schijf start deze ook in deze pc niet op

het betreft hier een Samsung hardeschijf van 1 TB het model is HD103SI

Weet iemand een oplossing voor mij

Schijf is net 2 jaar oud

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mij in de oren als een probleem op de printplaat. Iedere harde schijf is voorzien van een bescherming tegen overspanning en spanningspieken, en die is bij Samsung nog wel eens wat te gevoelig afgesteld. Zeker omdat u meldt dat het testen van de schijf in een andere computer zorgt dat die niet wil opstarten, vermoed ik dat dat het probleem is. Een beetje data-recovery bedrijf zal dit in een handomdraai voor u kunnen repareren. Kosten voor een herstel als dit zullen tussen de 300 en 500 euro liggen, en ik vermoed dat een volledig herstel van uw gegevens mogelijk is. Echter: ik raad u af om de schijf daarna nog te gebruiken. Als deze bescherming éénmaal gebruikt is, zal de schijf daarna nooit meer 100% betrouwbaar werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.