Ga naar inhoud

2X Windows XP Professional op mijn computer???

Aanbevolen berichten

Geachte heer/mevrouw,

Tijdens het opstarten van mijn computer begint hij met mij de keuze te stellen tussen 2 besturings systemen in een zwart scherm met witte letters, alle twee Microsoft Windows XP Professional?

De bovenste is dan met een witte balk gemarkeerd en ik krijg 30 seconden de keuze om tussen de twee XP's te kiezen welke ik wil opstarten anders start hij dus na 30 seconden de gemarkeerde xp op!

Als ik de bovenste laat opstarten na aftellen of.... ik enter de bovenste en hij gaat opstarten...start de computer gewoon op maar als ik de onderste kies kan hij deze niet vinden en toont hij de volgende tekst wederom in een zwart scherm met witte letters:

Windows kan niet worden gestart vanwege een schijf configuratie probleem in de computer.

Kan de geselecteerde opstart diskette niet lezen.

Controleer het pad naar de opstart locatie en controleer de schijf apparatuur.

Controleer de windows-documentatie over schijf configuratie en uw hardware handleidingen voor meer informatie.

Mijn vraag is dus…hoe kan ik de onderste xp versie van mijn computer af krijgen of kan hij niet zonder?

Met vriendelijke groet,

Jordy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kies de Windows dat je kan kan starten.

Open kladblok en ga naar c:\boot.ini

Opent het en je ziet dat dit:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows XP Professional" /fastdetect

Wat vet is verwijderen en dan opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Dit staat er in mijn kladblokje:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect

Evengoed de onderste selecteren verwijderen en opslaan?

Groet

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.