Ga naar inhoud

uitslaan Pc en eigen opstart naar systeemherstel

Gast shantyjohn

Aanbevolen berichten

Gast shantyjohn

Mijn Pc slaat onder het gebruik uit naar een blauw scherm met witte tekst, waarin staat vermeld dat alle nieuwe hard en software moet worden verwijderd en dat dit programma de data verzameld voor een crash dump. De Pc start zelf weer op met het keuze scherm veilige modus, normaal opstarten etc.

Bij de opstarthersteldiagnose staat als gevonden hoofdoorzaak: een onbekende bugcontrole: Bugcontrole 7' ; P-meters 0xc 0000005, 0x8c665050,, 0x8d8a793c,0x8a7638.

Is dit misschien de oorzaak van alle ellende. Ik kan systeemherstel niet gebruiken omdat er geen oude datum nog in vermeld staat.

aangepast door shantyjohn
was iets belangrijks vergeten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi santyjohn,

welkom op PCH.

Kan je het onderstaande uitvoeren ?...

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast shantyjohn
Hoi santyjohn,

hoe ver sta je met het oplossen van je probleem ?...:hmmmm:

Het is een ramp gebleven. uw aanwijzingen kan ik niet uitvoeren, omdat de PC na ca. 4 minuten alweer uitslaat.

Dit gebeurde er vanmorgen;

1- blauw scherm met tekst....page-fault- in- nonpaged - Area.....

0x oooooo50 ( 0x878CD000, 0x00000000,0x8F078955, 0x00000000).

2. vervolgens.. zwart scherm met ...opstartherstel (aanbevolen).......aangeklikt

komt een horizontale witte balk onderin met bestanden laden....scherm slaat terug naar eerste blauwe scherm!

3. gaat na 100 sec. door naar Compaq scherm waarop te lezen is ...F10 Setup; Esc= Bootmenu; F11 Systeem Recovery; v5.20

4. vervolgens keuze menue...windows normaal starten

5. er verschijnt een grijs diagnose menu met een lopende blauwe balk en na enige minuten verschijnt het grijze

Opstartherstel menu, dat zegt te controleren op PC problemen...duurt even...

6. er verschijnt een diagnose menu...StartRep.exe - toepassingsfout....na enige tijd een tweede chermpje met rood rondje en witkruis...de tekst: de instructie op 0x770020e3 verwijst naar geheugen op 0x5fb0ba80. Een lees-ofschrjfbewerking op het geheugen is mislukt.....klik OK om te beëindigen.

7. er volgt een nieuw grijs schermpje waar een keuze voor de taal en toetsenbordselectie wordt gevraagd...klik op volgende...

8. er verschijnen 6 opties voor systeemherstel...ik kies de aanbevolen...opstartherstel...klik op opnieuw opstarten;

9 weer Opstartherstel (aanbevolen) ..op zwart scherm...kies...gewoon opstarten en zoeken !!

10. eindlijk Windows startscherm en wachtwoord invoer.

11. bij het doorladen verschijnt rechtsonderin een schermpje waarin de tekst dat sommige opstartprogramma's worden geblokkeerd. allen met toestemming kunnen ze worden uitgevoerd.

12. uiteindelijk lukt het mij om op Windows mail en op Gmail te komen, maar helaas....na nog geen 5 minuten slaat hij weer uit en begint alles weer helemaal opnieuw!!!!!!!!!!!!!!!!

Echter nu duurt het nog langer voor ik verder kom dan dat blauwe scherm.

Wat is uw advies...? Weggooien dat ding?

Mvr.g.

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.