Ga naar inhoud

Overklok


Aanbevolen berichten

Hey,

Ik ben redelijk nieuw met computer hardware. Maar ik wil graag mn CPU over overklokken.

Maar in de BIOS zijn er 2 verschillende voltages. de een zegt CPU voltage en die is 4.125 Volt.

De tweede is NB/GFX voltage. die zegt 1.5V.

Na wat lezen over overklokken weet ik dat je voor meer overklok je voltage moet verhogen.

Maar overal gaat het over Voltages onder de 2V.

Om het Voltage van de cpu voltage omhoog te gooien leek me eerst logisch.

Maar dat Voltage is veel hoger namelijk standaard al 4.125V.

Welke moet ik dus hebben?

MVG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overklokken is niet zonder risico en je hardware (moederbord, processor en geheugen) moet er voor aangepast zijn.

Daarom hebben we meer informatie nodig over de gebruikte hardware.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het programma OCCT niet maar het is inderdaad op de Core Temp dat je moet letten.

Kan je die ook uitlezen met OCCT en is er dan verschil met de core temp van speccy?

IK zal de harware boys vragen om je configuratie te bekijken met het oog op overklokken.

Even geduld tot ze online komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites