Ga naar inhoud

Overclock problemen (na maanden van goed draaien)

Aanbevolen berichten

Beste forumgenoten,

Sinds maanden ben ik bezig met het overclocken van mijn PC. De overclock was stable op 3.2 GHZ en heeft maanden prima gedraaid.

Probleem:

Ik start de pc op, hij komt ene keer tot win 7 logo en soms valt hij al uit bij boot. Dan valt hij sowieso uit! Daarna probeert de pc automatisch op te starten en na enkele pogingen krijg ik de melding 'Overclock Failed'. Vervolgens kies ik voor BIOS, ik verander geen instellingen maar druk wel op SAVE. Daarna start PC perfect op, inclusief mooie temperaturen in zowel rust als games (tussen 29 en 58 graden).

Geprobeerde 'oplossingen':

1. Hogere volts op cpu; probleem niet verholpen.

2. Bios reset door default instellingen; probleem niet verholpen.

3. Bios reset door MOBO batterij uur lang eruit te halen; probleem niet verholpen.

4. Geheugenbankjes vervangen; probleem niet verholpen.

Screenshot CPUZ: post-33802-1417704910,6969_thumb.png

Mijn systeem:

asus P5k moederboard

Intel Q6600 2.4 ghz (overclock@3.2Ghz)

Werkgeheugen: 4 gb OCZ 1066 mhz (voorheen 8 gb dane select 800 mhz)

Ati 6950 2 gb

Windows 7

Bij voorbaat dank voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de update,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.