Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo!

De vaste computer staat in ons huis op de gelijkvloerse verdieping en is verbonden met de router.

Op mijn kamer (1ste verdieping) kan ik echter geen goede verbinding maken met de router. Het surfen verloopt traag, veel trager dan beneden...

Ligt dit aan de router?

En indien ja, welke router zouden jullie adviseren (goede prijs/kwaliteit verhouding!)?

Geplaatst:

is het een bedrade / draadloze verbinding?

Geplaatst:

als je bij configuratiescherm - netwerkverbindingen gaat kijken en daar de juiste draadloze verbinding bekijkt, hoeveel streepjes ontvangst heb je? 2 op de 5 is echt het minimum om een beetje mee te kunnen surfen, en als je vlot wil werken moet je eigenlijk minimaal 3 streepjes qua ontvangst hebben...

Als je minder dan 3 streepjes zou hebben kan je (mits het een losse adapter is natuurlijk) proberen die wat te verleggen zodat je een betere ontvangst hebt (soms is 1 meter genoeg verschil om van totaal niet kunnen surfen naar vlot surfen te gaan), of door middel van een stuk metaal achter je ontvanger de opgevangen straling te weerkaatsen. Dit kan (als het een beetje goed geplaatst is) ook de ontvangst en daarmee je snelheid verbeteren...

Anders kan je eens kijken om de router eens gewoon uit het stopcontact te trekken & er opnieuw in te steken (niet resetten, anders ben je je instellingen kwijt); routers kunnen namelijk ook vastlopen.

Geplaatst:

Maar 1 vd 5 streepjes...

Wat je zegt van de router uit het stopcontact te trekken, waarom zou dat helpen? Mijn internet werkt namelijk wel, maar gewoon traag...

Geplaatst:

Maar 1 vd 5 streepjes...

Wat je zegt van de router uit het stopcontact te trekken, waarom zou dat helpen? Mijn internet werkt namelijk wel, maar gewoon traag...

Bovendien is het een router die je makkelijk (via) een knopje aan/uit kan zetten.. Als we niet op internet zitten, zetten we de router uit.. Als we op internet willen gaan, zetten we hem terug aan.. Dus hij staat alles behalve 24/24u aan.. Zou stopcontact uittrekken dan wel helpen?

Geplaatst:

als je maar 1 streepje hebt moet je al niet meer verder zoeken, dan ligt het daaraan. Probeer je ontvanger te verplaatsen & kijk of je meer ontvangst krijg op een andere plek.

Lukt dat niet, probeer dan beneden je draadloze signalen te richten (stuk karton een paar keer met aluminiumpapier omwinden & achter de router plaatsen zodat de straling die hij in die richting uitzendt toch naar jouw pc toe gaat doordat ze deels weerkaatst). Kan je daarmee niets "forceren" dan ga je toch moeten kijken naar een draadje trekken.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.