Ga naar inhoud

outlook express

Aanbevolen berichten

Gast n van de wege
Geplaatst:

Hoi,

Ik heb een 2e identitieit aangemaakt in outlook express. Nu gebeurt het regelmatig dat ik automatisch de melding krijg comprimeren ivm besparen schijfruimte (o.i.d.). Inmiddels heb ik het 2x meegemaakt dat ik als ik de betreffende identiteit open alle berichten verdwenen zijn zowel de binnengekomen als verzonden berichten.

Ik heb de indruk dat ze wel ergens in een archief bestand staan, maar ik weet niet hoe ik daar achter moet komen en ik heb ook geen idee als dat zo is, hoe ik ze dan weer terug in de mailbox krijg.

Wie kan mij hiermee helpen? Ook hoor ik graag hoe ik kan voorkomen dat dit automatisch gebeurt. Heb ik een verkeerde instelling of zo?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

groetjes

Nel van de Wege

Geplaatst:

In Windows XP wordt bij het afsluiten van Outlook Express telkens de waarde van een teller in het register verhoogd. Als de teller de waarde 100 heeft bereikt, zal bij afsluiten van Outlook Express automatisch gecomprimeerd en de teller terug op 1 gezet worden. Het is belangrijk om deze comprimeeractie volledig te laten uitvoeren (niet annuleren).

Je kunt comprimeren altijd als volgt zelf op een gunstig tijdstip starten (en daarmee de teller terug op 1 zetten):

- Open Outlook Express

- Open menu: Bestand -> Map -> Alle mappen comprimeren

- Comprimeren van alle Outlook Express mappen wordt gestart

Je kan dit ook manueel beïnvloeden door in het register de code aan te passen die deze teller stuurt :

Via Start -> UItvoeren -> typ regedit -> zoek naar registersleutel HKEY_CURRENT_USER - Identities - ... lang cijfer - Software - Microsoft - Outlook Express - 5.0 - Compact Check Count en daar de waarde REG DWORD (aantal tussen haakjes) aanpassen. Nadeel hiervan is dat je dit steeds manueel moet doen, want OE blijft automatisch doortellen.

Bij het comprimeren worden er backup-bestanden aangemaakt. Deze kan je terugvinden in je prullenbak onder bvb. de naam PostvakIN.bak. Deze zijn identiek aan de oorspronkelijke .dbx-bestanden van OE (en zou je na wijziging van de extensie terug kunnen zetten op de standaardlocatie van OE).

Het uitschakelen van deze comprimeeractie is in principe niet aan te bevelen. Regelmatig comprimeren van Outlook Express mappen is belangrijk om ongebruikte ruimte in de bestanden vrij te maken en kans op beschadigingen in de folders te verkleinen.

Je leest vaak dat die bestanden en mappen na comprimeren verdwenen zijn, iets wat ik - na jaren gebruik - nog nooit heb meegemaakt. Maar blijkbaar gebeurt dit dus toch. Ophalen uit de prullenbak is dan mogelijk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.