Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey

Ik zou graag een RAM upgrade doen maar ik weet niet of je met je hardware specificaties moet rekening houden.

Ik heb de RAM uit mijn oude pc erin proberen te stoppen maar deze past niet correct er is op de 1e staaf een "opening" te veel nu is mijn vraag hoe ik deze onderscheidt( NAAM). Zodat ik bij de handelaar kan vragen achter het correcte formaat zonder enig probleem.Of zou ik beter zo een staafje meepakken :P

Thx

Grtz

Geplaatst:

als je ons de naam van je moederbord zou kunnen geven (dat staat er bijna altijd op) zou dat al veel helpen.

Een latje ram meenemen moet op zich ook genoeg zijn, hoewel het handiger is even op voorhand te kijken wat het moederbord is. Als het bevoorbeeld een Asus is doe je er best aan om geheugen te kopen dat op de QVL staat, aangezien asus soms problemen maakt van ander geheugen dan dat op hun lijst staat.

Geplaatst:

als het een moederbord van intel zelf is maakt het normaal niet uit wat je erin gooit van ram, die slikken alle merken.

Gewoon een stickje eruit halen en 2x512/2x1024 bijhalen (wel ff opletten dat je maar tot 3.x gig kan benutten met een 32 bit os, de rest gebruik je niet)

Geplaatst:

ik geef maar een voorbeeld, maar dat zijn ivm dual channel (wat op de meeste vrij recente systemen zit, dus als je met een P4 s775 of nieuwer zit sowieso) de meest voor de hand liggende keuze's. 2x256 is enorm duur per megabyte die je bijkrijgt, en 2x2 gig erbij is toch wat extreem lijkt me ;)

Geplaatst:

GXT, we gaan er hier vanuit dat je gewoon 4 sloten hebt. Meeste systemen hebben dit wel, maar er zijn gevallen..

De meeste systemen gebruiken 667 MHZ latjes, en 2 gb is tegenwoordig toch wel een minimum. Afhankelijk welk besturingssysteem je gebruikt.

Moederbordnaam is toch wel handig, want aan de hand van die serie kun je (of wij) opzoeken welk geheugen gebruikt word voor dit systeem.

Geplaatst:

qua latjes bestaat de mogelijkheid tussen DDR1 en DDR2 natuurlijk nog als het om ram gaat met 1 sleufje in, en het oude ram dat hij vast had zal waarschijnlijk nog SDRAM geweest zijn (daar zitten 2 sleufjes in)

Geplaatst:

Ik ben bij de Pcboer geweest en die zei dat de "latjes" die in mijn pc zaten niet meer geproduceert worden. Rimbus latjes ofzo , omdat ze teveel productiekosten opleverden.Nu is mijn vraag of ik er een andere soort latjes in kan steken.

Geplaatst:

ahaa, rimbus is een heel appart geval.

deze worden nog wel degenlijk gemaakt (de nieuwere versies dan dus die van u inderdaad waarschijnlijk niet meer)

u zou eens op 2e hands websites kunnen kijken, maar deze zijn vaak erg duur!

voor rambus (oftewel RIMM) heeft u sowieso altijd setjes van 2 nodig, en elk slot moet gevuld zijn (eventueel met een dummie latje)

dit geheugen is echter wel zeer kieskurig.

zorg er voor dat u altijd het zelfde bij elkaar steekt daarvan, anders kan hij erg moelijk gaan doen!

het is dat ik zelf ook rimm geheugen te kort kom anders had je dat van mij over kunnen nemen als ik over had liggende.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.