Ga naar inhoud

videokaart of scherm stuk ?


Aanbevolen berichten

hallo pc helpforum,

Sinds een paar dagen wordt men beeldscherm niet meer herkent als ik men scherm afleg of nadat men pc uit slaapstand komt of gewoon soms willekeurig uitvald terwijl ik aan het werken ben op men pc. Het enigste wat ik dan kan zien is dat men videokaart men scherm ineens probeert te detecteren en dat ik dan ineens een zwart scherm krijg , en ik kan niks meer doen dan gewoon men beeldscherm connector wisselen van dvi naar VGA en dan werkt hij weer correct.

Dan moet ik men pc afsluiten , dvi stekker weer insteken , opstarten en hij werkt weer. En ik had ook eens 2 dagen dat hij gewoon een zwart scherm bleef krijgen vanaf het opstarten zodat ik men vga moest blijven gebruiken, dus ik kreeg zelf ook het bios scherm etc. niet te zien.

Ok VGA blijven gebruiken is dan voor mij geen probleem maar het ding is dat men beeld dan geelachtig is en niet de gewone kleuren heeft en dat is voor mij slecht is om naar te kijken.

En nu om het nog ingewikkelder te maken ,dit is wat ik allemaal geprobeerd heb ondertussen:

- VGA connector gebruiken , pc werkt volledig normaal , behalve dat alles geelachtig is.

- Dvi naar VGA omvormer gebruiken op de dvi connector ,alles werkt maar ook maar alles is geelachtig (dit is raar omdat de dvi niet werkt als er een dvi stekker insteekt)

- Ander VGA scherm aansluiten op de VGA connector, scherm + computer + kleuren zijn 100% perfect

- (ik heb geen 2de dvi scherm dus dat kanik jammer genoeg niet testen)

- Op men scherm staat een "autoregel" knop , als ik die indruk , zijn men kleuren voor 2sec normaal en dan weer geelachtig.

-Ik heb gekeken dat ik iets kon veranderen en goed krijgen in de videokaart of scherm instellingen , maar dat leverde niks op.

-Mijn scherm via dvi/vga getest op een andere pc scherm en werkt correct.

-Drivers geïnstalleerd en gescand op malware

Wat ik zelf ondervonden heb en veronderstel is.

- Voeding niet zwaar genoeg ? omdat een paar weken terug , wanneer ik de videokaart gekocht en geïnstalleerd heb, plots men externe hdd soms niet meer genoeg stroom kreeg en dan soms uitviel. Ik heb men hdd dan in 2 usb sloten gestoken en probleem was opgelost.

-videokaart stuk ? hopelijk is dat niet het geval wand men videokaart is nog maar een paar weken oud..

en ik heb men videokaart eens grondig gebenchmarkt en gekeken naar errors of artefacts maar niks te zien.

-Moederbord stuk/niet juist ? ok ja ik zou ook zeggen men moederbord omdat nja ik weet niet. men vorige videokaart (een ati hd3800) had ongeveer het zelfde probleem ,maar die behav het in 1 dag en die was echt kapot wand daar kreeg ik totaal geen beeld meer op.

dit is men computer:

- nvidea geforce 560 ti

- Asus M4N72-E moederbord

-medion 30244 pv scherm

-standaard 450w voeding

-4 gb ram

- AMD Athlon II X2 250

-windows 7 x64

plz ik hoop dat jullie mijn probleem kunnen oplossen wand ik ben te einde raad.

groetjes,

raptor27

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.