Ga naar inhoud

glazen bol

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn pc zo goed als mogelijk samengesteld. Enigste probleem waar ik mee zit is de grafische kaart: 400 Euro voor de gtx 670 (Asus in mijn geval) is toch veel geld.

Ben nog aan het twijfelen om een HD 7950 te kopen en wacht op een prijsdaling.

Nu komt de vraag: heeft er iemand een glazen bol en kan die mij zeggen wanneer die prijsdaling er komt. Spreken wij over weken of toch enkele maanden. Ik vermoed dit gezien de komst van de Nvidia gtx 670, de HD 7950 toch wel wat hoog geprijsd is, zelfs de 7970 lijkt mij nu te hoog geprijsd!

Enig commentaar op de samenstelling op zich mag ook natuurlijk!

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zo'n duur geheugen dat dan ook nog niet getest/goedgekeurd is door msi (niet teruggevonden in de lijst van de Z77GD65). De meerwaarde van zo'n geheugen ontgaat me... ofwel dat die crucial vlug kapot zou gaan? Ik ben niet van plan om te benchmarken, enkel wat gamen, internet, ...

Ok, ik heb een ander geheugen gevonden dat ook goedkoop is en wel in de lijst staat van msi: Kingston ValueRAM - Geheugen,8 GB : 2 x 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet wilt overklokken dan kan je ook 1333 mhz geheugen nemen.

Maar persoonlijk zou ik kiezen voor 1600 mhz omdat de processor die je koos op 1600 mhz FSB draait.

Nota: ik heb pas bericht 2 aangepast voor 1800 mhz geheugen bij overklokken omdat ik verkeerd had gelezen bij msi.

Je kan evengoed i5 - 3550 nemen als je toch niet gaat overklokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De GTX670 is een zeer goede videokaart, maar inderdaad nog steeds vrij duur. De gulden middenweg lijkt me dan ook de aankomende GTX 660 Ti. Deze zou binnen enkele weken verschijnen, met uiteraard iets mindere prestaties dan de GTX 670 - maar wel tegen een veel lagere prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.