Ga naar inhoud

50 mbps of is 20 mbps voldoende ?

Aanbevolen berichten

Ik heb nu fibernet shake 50 mbps. De basic internet heeft 20 mbps maar is wel 10 euro goedkoper per maand.

Mijn vraag is nu, hoeveel trager is 20 mbps tegenover 50 mbps? die cijfers zeggen mij als leek niets.

Ga ik dat verschil echt merken als ik surf op het internet? en kan ik nog vlot you tube filmpjes bekijken bijvoorbeeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik dat verschil echt merken als ik surf op het internet? en kan ik nog vlot you tube filmpjes bekijken bijvoorbeeld.

Persoonlijk vind ik 20 mbps voor surfen en you tube activiteiten voldoende.

Zeker omdat het via kabel ( telenet) is, bij internet via telefoonkabel (skynet) kan je snelheid echter nog lager zijn als je verder van de centrale woont.

In jouw geval dus niet. ;-)

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om jou een idee te geven:

Ik heb 30 Mbps en kan met alle computer / laptop doen wat we willen.

20 Mbps is ruim voldoende voor 4 pc / laptop als je internet normaal gebruikt.

Wel is zo als je tube filmpjes bekijkt dan kan je ook minder doen dan bij fibernet shake 50 mbps.

Maar daar tegenover zou ik zeggen: als je nu content bent waarom veranderen voor slechts 10 euro?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik werk zelf een formule van 30 Mbps (bekabelde verbinding) welke perfect voldoet...als ik draadloos werk zit ik op 15 Mbps, wat ik ervaar als een merkbaar verschil.

Een aantal weken geleden kreeg ik van Telenet telefonisch een aanbod om kosteloos over te stappen naar een shake die me €10/maand zou besparen en een vast telefoonnummer extra zou geven...de downloadsnelheid van dit pakket is 20 Mbps.

Omwille van dit verschil in snelheid heb ik bedankt voor het aanbod.

Een week nadien zat er een Bongo-bon in de brievenbus als dank voor mijn klantentrouw... ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Willy12,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.