Ga naar inhoud

Windows dvd maker

tattyteddymel

Aanbevolen berichten

Hey

Ik heb met windows movie maker een filmpje gemaakt van het prille begin van mijn dochter (werd eens tijd, het kind is er al drie xD). Dat is allemaal perfect gelukt maar nu wou ik dus dat filmpje schrijven met windows dvd maker. Kom ik daar tot de ontdekking dat je in het menu ook een filmpje kan laten afspelen dus heb ik terug via movie maker een mooi filmpje gemaakt met foto's en een muziekje onder.

Alles mooi geïmporteerd in dvd maker, die speelt het menu filmpje af maar niet het totale filmpje met bijhorend muziekje. Van de zovele foto's laat die er maar 5 zien en dan begint het opnieuw. Is dat ergens in te stellen zodat het wel het volledige filmpje van een drietal minuten afspeelt? Ik vind het dus niet.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja allemaal .jpeg bestanden. Van het muziekje krijg ik ook alleen maar de intro te horen voor alles terug opnieuw begint.

Kleine correctie, het is niet windows dvd maker maar windows dvd branden dat ik gebruik , geen idee of er een verschil is buiten de naam :-).

aangepast door tattyteddymel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Merci voor de link maar met movie maker kan ik redelijk overweg. Het is met windows dvd brander dat ik een probleem heb ;-).

Je kan de stijl van het dvd menu aanpassen, daar kan je kiezen uit voorgrond video, achtergrond video, audio voor menu.

Ik heb dus een speciaal voorgrond filmpje gemaakt van foto's, ik laad dat dan op via de voorgrond video maar dat speelt maar een bepaalde lengte af. Ik zou een langere lengte moeten hebben, mijn eigen gemaakte filmpje is iets meer dan drie minuten maar hij speelt er maar een aantal seconden van af, dit wil ik dus verlengen op de één of andere manier maar ik vind dus niet hoe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mogelijkheden vind ik niet waar het fout kan lopen.

Ik heb zelf even wat foto's ingevoegd.

post-23245-1417704913,7737_thumb.jpg

Misschien moet je iets aanpassen aan de instelling bij tijdsduur van afbeelding.

Staat er bij lengte van diavoorstelling...... een vinkje? Verwijder het dan eens.

Hoelang duurt de muziek die je ingevoegd hebt?

post-23245-1417704913,8196_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik begin dus hier: Filmpje om te branden invoeren.

post-33950-1417704913,8802_thumb.jpg

Als ik dan op volgende klik krijg ik dit: dan selecteert het programma zelf willekeurige beelden uit mijn film om in het menu af te spelen.

post-33950-1417704913,9127_thumb.jpg

Maar dat wil ik niet dus begin ik alles aan te passen naar wat ik wil:

post-33950-1417704913,947_thumb.jpg

Wat dus ook wel lukt:

post-33950-1417704913,9853_thumb.jpg

Tadaaa: Alleen is de lengte van het filmpje dus niet naar mijn wens, dat wil ik dus langer krijgen, alle foto's op het hele liedje ipv de 9 foto's die hij nu maar afspeelt. Ik mis een knop met opties ofzo.

post-33950-1417704914,4123_thumb.jpg

Hmm, denk dat ik m'n fout heb gevonden, ik wil dat menufilmpje perse met een filmpje doen maar dat gaat dus niet. Denk dat ik het moet doen zoals clarkie zegt, ben nu al de foto's die ik wil aan het kopiëren in een aparte map.

aangepast door tattyteddymel
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag tattyteddymei,

Is het gelukt om je film te maken/ branden?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.