Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op

habhab

Aanbevolen berichten

Hallo,

Er is toch nog wel iets aan de hand zonder virusscanner. Ik probeerde net terug op te starten en na 10 minuten zandloper, kon ik nog steeds geen e-mail openen. Het is precies of alles enorm in slow motion werkt. Of de tijd zo'n 100 keer trager loopt. Ik heb dan maar de computer compleet uitgeschakeld (druk 5 seconden op on/off knop), en opnieuw opgestart. Nu lijkt alles weer in orde.

Wat me ook opvalt is dat nu ook Windows Defender, het enige beveiligingsprogramma dat ik nu heb ingeschakeld, plots meldt dat het is uitgeschakeld en vraagt mij om terug in te schakelen. Dit had ik dus ook met McAfee ivm real time scannen. Is precies of een watchdog wordt zoveel vertraagd, dat het denkt dat de realtime scanner niet meer werkt. Of er moet een virus de boel aan het verzieken zijn.

Dan wachten we ook nog het resultaat van de schijfcontrole af.

Wat die schijfcontrole betreft, had ik niet enkele berichten eerder de resultaten doorgegeven dmv een foto van het scherm waar de paar fouten getoond werden? Wat anders heb je nog nodig?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Sorry, had die andere wel gedaan, maar deze nog niet. Is nu bezig.

'k Had in vorige bericht dus gezegd dat ik de laptop opnieuw had opgestart, en nu loopt ie dus weer prima. Pfffffff, wat een magie is hier eigenlijk aan de hand. Zou je met Mac ook zo'n problemen hebben, of ligt het aan mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, als de harddisk-scanning gedaan is, dan doe ik even die test - snelle berekening toont me dat dit nog zo'n 1u40min zal duren.

De computer draait nu natuurlijk wel weer prima. Dus vermoed ik dat de batterij er nu uithalen niet veel zin heeft. Maar als hij plots weer zijn streken heeft, dan zou ik de batterij er even kunnen uithalen. Is dit 'hot-swappable'? Maw, kan ik de batterij verwijderen terwijl de computer (traag) draait, en zo onmiddellijk resultaat zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je HD heeft redelijk wat slechte sectoren, het belangrijkste is dat je de voor jou belangrijke data veilig stelt.

Een HD met slechte sectoren kan het soms nog wel een tijdje doen, maanden, weken of misschien enkele dagen.

Hoe lang ze het nog gaat doen is niet te voorspellen en het kan weleens plotsklaps gedaan zijn.

Maar in ieder geval wijst dit erop dat het slecht gesteld is met je HD en aan vervanging toe is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.