Ga naar inhoud

Laptop start niet meer "normaal" op

habhab

Aanbevolen berichten

• Reacties 118
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

't probleem is dat de garantie ondertussen is verlopen. Dit betekent dat het bijna onmogelijk is om via e-mail support te krijgen. Anyway, ik heb vroeger nog een DVD-drive probleem gehad, en dit is ook opgelost via e-mail. Ik heb naar datzelfde e-mail adres een mail gestuurd met de vraag of ze mij een nieuwe HD willen opsturen xD Je weet nooit dat ze zeggen: "geen probleem, wat is uw adres ook weer?"

Jullie vermoeden dus dat de HD wel degelijk het probleem zou kunnen veroorzaken? Ik had tijdens de eerste HD test (zie enkele berichten eerder) ook al wat fouten gezien die dan gecorrigeerd werden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat gaat duidelijk worden na het inbouwen van de nieuwe HDD, dan vertrek je (weer maar eens...) met een propere lei: nieuwe Windows en drivers (in de juiste volgorde... :-) ).

Wat betreft een lichtgewicht anti-virus: Avast is wel degelijk een lichtgewicht, meer info hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ondertussen al niet meer overtuigd of het nu wel aan die virusscanner ligt hoor. Net was de PC weer tergend langzaam, alles weer in slow motion. Click...1 minuut....2 minuten...ah, nu gebeurt er iets. Heb ondertussen eens de batterij eruitgehaald, maar nu draait hij weer prima natuurlijk. Is zo verdomd wispelturig. Maar dus ook zonder virusscanner.

Ik krijg geen reactie van Dell. Ik vraag me eigenlijk af hoe ik aan een HD kan geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit bericht 82 meen ik begrepen te hebben dat je via e-mail reeds contact had gehad met positief resultaat ?...:hmmmm:

Indien je daar geen respons meer op krijgt kan je het nog eens opnieuw proberen of meteen via de officiële weg, zie link in bericht 81.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb idd een mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Tja, de officiële weg... heb je dit al eens geprobeerd? Je kan servicetag idd ergens intikken, en dan kom je op een pagina met 100-den links. Er is nergens blijkbaar een mogelijkheid om een mail te sturen, en 't "grappige" is dat je na een tijdje eigenlijk compleet terug op dezelfde startpagina komt... waar je je tag kunt intikken:thumpdown: Ik zoek het nog wel even uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is echt hilarish (eigenlijk niet meer om mee te lachen):

Ok, ik klik jouw link aan. Dan staat er "Bent u een zakelijke gebruiker: Klik dan hier". Dat doe ik dus, want deze laptop is door mijn echtgenote als freelance vertaalster gebruikt, en dus ooit aangekocht als een "zakelijke" computer. Volgende scherm laat mij nog selecteren voor "Thuis en thuiskantoor", wat dus het geval is. Daar heb je een link "contact opnemen met technische support". Daar krijg je weer een pagina waar je mag selecteren. Ik kan inderdaad kiezen voor "Een e-mail sturen naar technische support". En daar krijg ik, omdat ik mijn tag heb ingevuld, vriendelijk te horen dat "De support van uw garantie is verlopen". Ik word vriendelijk doorverwezen naar ander forums en dergelijke, maar een directe support link met Dell is er niet. Ik heb al heel wat links geprobeerd, maar hun support afdeling is dus heel erg afgeschermd van de wereld. En ik probeer dus gewoon iemand te vinden om een harddisk te bestellen!!!!!

Ok, ik wil gerust even naar die dure telefoonnummers bellen. Maar er staat wel degelijk: "Services binnen de garantietermijn". Ik vrees dus dat ik bij zo'n telefoonnummer eerst mijn computer-tag moet doorgeven, en dat de lijn na 10EUR gesprekskosten wordt verbroken.

Ik ga het proberen, maar ik heb ook zoiets van 'is die harddisk echt wel het probleem'? Want dit gaat me hier dus ettelijke 100 EUR kosten, dat weet ik nu al. Ik heb een vriend die MAC heeft, en die is dus natuurlijk zijn slag aan het slaan om mij ook op Macintosh te laten overschakelen. 'k Weet het wel, is misschien niet zo'n goed idee..... maar hij wint wel terrein!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook zoiets van 'is die harddisk echt wel het probleem'?

Wat we wél zeker weten is dat die harddisk een probleem is...of die ook hét probleem is, dat kan ik je niet garanderen...:dong:

Als we het willen opgelost krijgen zit er niets anders op dan de problemen die we ontdekken stap voor stap aan te pakken en op te lossen...

Je huidige ingebouwd harde schijf is een Toshiba...bouw ze uit zodat je ze bij de hand hebt wanneer je contact opneemt met Toshiba: aan de hand van het serienummer kan er bepaald worden of de harde schijf zelf nog onder garantie valt.

Je kan hier een compatibele harde schijf bestellen voor je laptop, het probleem is echter nog altijd de voorradigheid: een beetje de nasleep van het natuurgeweld in Thailand.

Hier heb je nog een overzicht van compatibele HDD's, per merk en type van harde schijf krijg je een overzicht van (Nederlandse) webshops.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, laat ons daar eens mee starten. Ik weet niet of jullie deze links ook hebben, maar ik heb ooit eens een DVD-speler moeten vervangen in die laptop, en toen kreeg ik van Dell een enorm handige link waar stap voor stap wordt uitgelegd hoe je de laptop moet uit elkaar halen. Voor de HD is dit nu niet zo'n probleem, omdat hij op een gemakkelijk bereikbare plaats zit, maar voor de DVD-speler moest het toestel bijna compleet uit elkaar worden gehaald.

Documentation

't Zou me natuurlijk niet verwonderen dat jullie die link reeds hebben:adore:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.