Ga naar inhoud

Opzoek naar beste samenstelling voor GAMING/PHOTOSHOP pc!

Aanbevolen berichten

Hooi Allemaal!

Ik heb nu een 2 jaar oude pc die ik wil wegdoen omdat mijn photoshop blijft klagen om RAM en omdat the sims3 niet goed draait. Mijn pc op dit moment is = AMD athlon II X4 640 processor 2.60GHZ, 4.00GB RAM, 1000 GB.

Eerst bewerkte ik vooral JPEG en dit kon de pc wel aan maar nou ik bezig ben met RAW trekt de pc het niet.

Kortom heb ik pc nodig voor photoshop / photo & videobewerking / the sims 3 en gelijkwaardige spellen / muziek / word / internet.

Wie kan mij helpen? Ik heb verder alleen de toren nodig en kan rond 1500 besteden, wanneer er een goede reden is om meer te besteden dan zou dit kunnen. Ik wil dat deze pc een aantal jaar mee kan dus de pc mag beter zijn dan waarvoor ik het nodig heb.

Tenslotte heb ik niet zo veel verstand van een pc in elkaar zetten en vertrouw ik op jullie hulp.

Ik heb wel al vernomen dat ik zeker 8 RAM nodig heb en een goede videokaart..

[h=6][/h]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvoor heb ik een PC nodig ?

photoshop / photo & videobewerking / the sims 3 en gelijkwaardige spellen / muziek / word / internet.

Wat is mijn budget ?

tussen 1000 en 2000

Een merkcomputer of een samenstelling ?

Maakt me niet uit.

Ga ik overklokken ?

ik zou niet weten hoe :)

Ga ik later upgraden ?

Ligt er een beetje aan hoe erg mijn pc verouderd is! als ik meerdere dingen moet vervangen dan zal ik waarschijnlijk voor een nieuwe pc gaan. Is er maar 1 ding dan waarschijnlijk dat ene ding :)

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

Ik wil alles in de pc voor een snelle goedlopende stille fotobewerking en gaming pc!

ik wil bijv. zeker de usb 3.0 en het liefst wil ik dat deze pc een aantal jaren meegaat.

Ga ik zelf assembleren ?

nee

Heb ik een besturingssysteem nodig ?

windows 7 .. het liefst engels.

Ga ik zelf installeren ?

kan wel hoeft niet.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

usb 3.0 minimaal 8 RAM en misschien een opstartschijf en een data schijf.

Heb ik nog randapparatuur nodig ?

nee

Heb ik specifieke wensen ?

Al genoemd.

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel?

nederland! als het kan in de buurt van limburg tenzij het verzonden wordt dan maakt het niet uit.

aangepast door Alicia Post
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Een zeer goede moederbord.

Processor i7-3770K -3.5 GHz

en dat is de derde generatie processor.

Een mooie behuizing met goed airflow maar je kan ook een ander nemen.

16 Gb geheugen

850 Watt voeding en die ook heel stil is.

Een heel stille processor koeler.

2 Gb - DDR5 GF GTX 680 - 2 GB videokaart die uiterst snel is.

2 TB harddisk

Montage en installatie Windows 64 bits inbegrepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor u deze samenstelling gedaan.

Een zeer goede moederbord.

Processor i7-3770K -3.5 GHz

en dat is de derde generatie processor.

Een mooie behuizing met goed airflow maar je kan ook een ander nemen.

16 Gb geheugen

850 Watt voeding en die ook heel stil is.

Een heel stille processor koeler.

2 Gb - DDR5 GF GTX 680 - 2 GB videokaart die uiterst snel is.

2 TB harddisk

Montage en installatie Windows 64 bits inbegrepen.

Ziet er goed uit! Ik heb wel nog een paar vragen. Ik las ergens dat het veel sneller is om de installatie van windows apart te zetten van data. kan dit hiermee? Ook las ik dat AMD processoren beter werken met RAW photobewerking. Is dit misschien een beter optie? AMD Phenom II X6 1090T?

Ook zag ik deze videokaart: XFX HD 5770.. dan is die andere beter toch?

en als laatst zag ik dit moederbord Asrock 870 Extreme 3, is deze beter of slechter dan uw keuze?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling is prima voor photoshop en games en nog veel andere dingen.

De videokaart is veel sneller dan XFX HD 5770 en daarbij is het een oude videokaart want tegenwoordig is dat pci-e 3.0 videokaarten zoals in de samenstelling is vermeld.

De moederbord is beter dan Asrock 870 Extreme 3 en daarbij kan je later altijd nog upgraden indien het nodig zal zijn.

Windows wordt geïnstalleerd op de aparte SSD harddisk dat ook in de samenstelling is voorzien en dat is nodig om de PC sneller op te starten. Daarbij hebt je dan nog een harddisk van 2 TB wat zeer ruim is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met deze samenstelling hebt je 32 GB geheugen en dat is ook het maximaal dat uw moederbord aan kan.

Maar persoonlijk vind ik dat zinloos want de komende jaren komt je met 16 GB ruim voldoende toe.

Vergeet niet dat Windows ook nog minstens 16 GB swap geheugen aanmaakt zodat je op 32 GB uitkomt plus nog eens 2 Gb van de videokaart.

Normaal gezien hebt je met games maximaal 6 Gb geheugen nodig

Bij photoshop zal je niet gemakkelijk aan 8 Gb komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.