Ga naar inhoud

dubbel IP op netwerk

Aanbevolen berichten

hallo iedereen!

Ik heb gister een melding gekregen dat er op het netwerk nog een ander apparaat zit met hetzelfde IP-adres als ik heb. Wat kan hier de oorzaak van zijn? hoe kan ik dit oplossen? en is dit gevaarlijk, bijvoorbeeld dat iemand iets op mijn netwerk probeert te doen, of is het gewoon iets onschuldigs?

alvast bedankt!

en hoop op snelle reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betekend dat er ergens in uw netwerk dezelfde IP adres als uw computer wordt gebruikt.

In principe zal Windows het corrigeren maar het is beter om te vermijden.

Hebt je vaste IP adres ingesteld?

Hoe is uw netwerk samenstelling:

Modem , router enz.

Best ook merk, model enz. opgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel slecht met computers, dus ik zal even moeten nakijken/navragen welk modem en router er wordt gebruikt.

ik heb namelijk geen idee.

maar zou een dubbel IP gevaarlijk kunnen zijn? dat er iemand probeert op mijn netwerk te komen ofzo?

graag alvast een reactie.

aangepast door pombeer2
Link naar reactie
Delen op andere sites

maar zou een dubbel IP gevaarlijk kunnen zijn? dat er iemand probeert op mijn netwerk te komen ofzo?

In principe niet tenminste als je draadloos is beveiligd.

Ga naar netwerkcentrum

Klik op draadloze netwerk beheren.

Ziet je daar meerdere routers of andere draadloos punt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe niet tenminste als je draadloos is beveiligd.

Ga naar netwerkcentrum

Ziet je daar meerdere routers of andere draadloos punt.

als ik daar naartoe ga zie ik de netwerken waar ik ooit op heb gezeten:

-het Netwerk van waar ik op zit

-het netwerk van mijn telefoon dmv hotspot

-een ander draadloos netwerk waar ik soms op zit, waar ik overigens nu niet ben.

aangepast door pombeer2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Dubbelklik op hotspot en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Zo ook met de ander draadloos netwerk zodat alleen uw eigen router overblijft dat wel aangevinkt is.

Je kan altijd handmatig verbinding maken met hotspot of ander draadloos netwerk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar netwerkcentrum

Dubbelklik op hotspot en dan uitvinken: Automatisch verbinding maken wanneer dit netwerk binnen bereik is

Zo ook met de ander draadloos netwerk zodat alleen uw eigen router overblijft dat wel aangevinkt is.

Je kan altijd handmatig verbinding maken met hotspot of ander draadloos netwerk.

dit heb ik gedaan.

zou het hiermee opgelost moeten zijn?

Ik weet niet of het probleem namelijk echt bij die andere netwerken zit, aangezien die ook beveiligd zijn en vertrouwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.