Ga naar inhoud

voeding

Aanbevolen berichten

• Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ok dank u.

Twijfel nog een beetje tussen volgende voedingen:

-Cooler Master Silent Pro M2 850 watt

-Cooler Master Silent Pro Gold 800 watt

De M2 heeft als voordeel dat hij recenter is en 50 meer watt heeft terwijl de Gold al van 2010 is maar wel een gold plus label heeft. Welke zou ik best kiezen? Ik hoor ook veel goede dingen over Corsair voeding maar het verschil tussen deze twee merken is niet zo groot denk ik, klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Cooler Master Silent Pro Gold 800 watt

Het heeft wel een betere efficientie en dus nog beter constant toevoer van stroom.

Corsair is het ook goede voeding.

Maar welke videokaart hebt je eigenlijk want voor 800 watt is geschikt voor een behoorlijke videokaart?

Het heeft geen zin om meer wattage te nemen dan de pc nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er een GTX 560 TI insteken en wil graag een voeding die ook in de toekomst mee kan (eventueel SLI uitbreiding later).

De Gold is idd efficiënter, maar de M2 zou wel enkele decibels stiller zijn. En dat vind ik toch ook belangrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben mijn voeding nu aan het installeren en de oude voeding was op het moederbord aangesloten met een 4-pin kabeltje, maar de nieuwe voeding heeft enkel kabeltjes met 8. Hoe sluit ik mijn voeding daar nu op aan?

Vraag 2: mijn oude voeding had 2 fans aan de zijkant. De nieuwe heeft er maar één grote langs de bovenkant. Moet ik nu de kant met de ventilator naar boven of naar onder installeren in de pc?

Is er buiten de volgende componenten nog iets dat ik moet aansluiten op de voeding?

- Moederbord

- DVD drive

- Harde schijven

- Case fans

- Grafische kaart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt een gele cpu kabel 4 x 4 pin en daar moet je de helft van nemen.

Ik ga vanuit dat je M2 hebt gekocht.

Voor de fan kan je in de computerzaak van sata naar molex en dan van molex naar fan kopen.

Mogelijk zit dit bij uw moederbord.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de M2 gekocht, maar ik ben niet helemaal mee.

De vaste kabels aan de voeding bestaan uit 2x een geel-zwarte kabel met 8 en 1x een kabel met 24. En mijn moederbord heeft maar 4 "gaatjes".

En die kabel met 24 moet ik die aansluiten? Bij de vorige voeding was dat niet het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ik moet nu alleen nog mijn voeding aansluiten (denk ik). Alle modulaire kabels zitten op zijn plaats, maar wat met de drie "vaste" kabels uit de voeding? Moet ik er daar maar één van aansluiten (moederbord) ? Het zijn er 2 van 8 en 1 van 20 of 24.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.