Ga naar inhoud

Computer met opstartproblemen

Jony77

Aanbevolen berichten

In je eerste post vermeld je dat je Windows 7 geprobeerd hebt te herinstalleren wat blijkbaar niet heeft geholpen.

Je Windows installatie is van 28 aug. 2011 heb je hiervoor reeds Windows opnieuw geïnstalleerd of is de herinstallatie om één of andere reden niet gelukt?

Welke drivers voor je moederbord hebt je geïnstalleerd gehad?

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

post-24526-1417704934,2313_thumb.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In je eerste post vermeld je dat je Windows 7 geprobeerd hebt te herinstalleren wat blijkbaar niet heeft geholpen.

Je Windows installatie is van 28 aug. 2011 heb je hiervoor reeds Windows opnieuw geïnstalleerd of is de herinstallatie om één of andere reden niet gelukt?

Ik heb deze computer al sinds Januari 2011, heb Windows al meerdere keren opnieuw geïnstalleerd en het leek telkens goed geïnstalleerd te zijn totdat dat probleem weer terugkwam.. Het was wel steeds dezelfde soort Windows volgens mij.

Welke drivers voor je moederbord hebt je geïnstalleerd gehad?

Ik heb gewoon de drivers geïnstalleerd die er op de cd stonden die bij m'n moederbord hoorde. Heb hierna misschien nog wel die drivers geïnstalleerd met behulp van Driverscanner, maar dat weet ik niet zeker meer..

Resultaten van de scan:

post-27877-1417704934,8252_thumb.jpg

Het lijkt alsof alles gewoon goed is?

post-27877-1417704934,7503_thumb.jpg

post-27877-1417704934,7937_thumb.jpg

aangepast door Jony77
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb dat ook. is het nu wel bij jou gelukt?

Heb jij hetzelfde probleem?

Ik zal de memtest vanavond even aan laten staan en zien of er dan wat uitkomt. Sorry voor de late reactie, ben nogal druk. Maar deze test ongeveer 12 uur aan laten staan zal wel genoeg moeten zijn toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er weer!

Heb gisteravond die memtest laten lopen en het liep succesvol af.

Memtest stond in totaal: 14 uur, 36 minuten en 44 seconden aan en heb geen error gekregen, wat aangeeft dat er niks mis is met m'n geheugen neem ik aan?

Hier een foto: post-27877-1417704940,7298_thumb.jpg

Vraag me nu af wat uiteindelijk het probleem is.. aangezien ik aan dit resultaat weinig heb..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat van de twee test is dat zowel de HD als het geheugen niet de oorzaak zijn van je probleem.

Als je jou pc start in Veilige modus ondervind je dan de zelfde problemen tijdens het starten als dat je normaal zou opstarten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het resultaat van de twee test is dat zowel de HD als het geheugen niet de oorzaak zijn van je probleem.

Als je jou pc start in Veilige modus ondervind je dan de zelfde problemen tijdens het starten als dat je normaal zou opstarten?

In Veilige Modus start m'n pc wel normaal op, daar ervaar ik het proleem niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is het goed mogelijk dat een driver of programma wat normaal door Windows geladen wordt tijdens gewoon gebruik oorzaak is van je problemen :hmmmm:

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.