Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een word-document opgeslagen op mijn bureaublad. Wanneer ik dat aanklik, gaat het normaal open, maar verschijnt er ook een tweede, wazig icoontje. De eerste twee letters van de titel van het document zijn vervangen door deze tekens: ~$. Wanneer ik dit wazige icoon aanklik, verschijnt er een dialoogscherm voor bestandsconversie dat me vraagt de codering te selecteren om het bestand te lezen. Ik kies voor Windows en dan verschijnt er dit:

SONYSONYDotum|iŸjliŸj`CéjDéjÀDéj[1]xEéj8FéjøFéj

Intrigerend, nietwaar?

Voor de goede orde, de computer is een SONY Vaio.

Als ik het gewone word-document weer opsla, verdwijnt het wazige icoon.

Ik zou me er niet zo druk om maken, ware het niet dat ik binnenkort het vertaalprogramma Trados moet installeren, dat geintegreerd wordt in Word (2007). Ik ken dat programma maar al te goed, het is notoir instabiel, vandaar dat Word perfect moet functioneren voordat ik het installeer.

Scans op virussen en spyware hebben overigens niets opgeleverd, en ook 'Microsoft office diagnostische gegevens' heeft niets abnormaals gevonden. Toch is er iets geks aan de hand.

Weet iemand raad?

Geplaatst:

Die wazige iconen zijn typisch voor verborgen bestanden.

Waarschijnlijk heb je dus bij de map- en bestandsopties aangevinkt om ook de verborgen bestanden te tonen.

Het bestand wat jij bedoelt, is gewoon een tijdelijk bestand voor een geopend document. Vandaar dat het verdwijnt als je het document sluit.

Dit is dus perfect normaal gedrag voor Word en niets om je zorgen over te maken.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.