Ga naar inhoud

Beperkte toegang tot internet

Aanbevolen berichten

Beste PC Helpforummers,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik ben een echte computerleek en bijgevolg dus megahard aan het knoeien.

Ik heb sinds gisteren een acer aspire S3-951-2464G34iss, een ultrabook met windows 7 ZONDER lan-poort.

Nu wil ik daar internet op installeren, maar het gaat niet. De verbinding lukt wel, heb de WEP-sleutel correct ingegeven, maar er komt op 'beperkte toegang', ook al is het signaal uitstekend.

Ik heb Belgacom adsl (alles in één, met digitale tv + vaste telefoon) van zo'n 'b-box 2'.

En de router is van TP-LINK met specificatie TL-WR340G 54M Wireless Router.

Momenteel zit ik nog op m'n oude laptop, asus met windows vista, waarop het internet wel werkt; tevens werkt het ook op mijn vaste pc.

Kan iemand mij helpen???

Ik heb het ipadres al op 192.168.1.20 gezet, maar geen resultaat.

alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wap? Internet is geactiveerd, en automatisch ip en dns werkt ook niet....

Wep-sleutel werkt, hoor, ik ben verbonden, maar kan gewoon niet op internet "beperkte verbindingsmogelijkheden"

Moet ik mss die routersoftware installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar de router en kijk of daar WAP als standaard Wifi is want moderne draadloze netwerken werken alleen met WAP en niet met WEP

Dit kan je vinden in wireless settings.

Best daar een andere SSID naam geven.

Doch het kan ook zijn dat je mac adres had ingevuld en dan moet je de laptop ook toevoegen.

post-6829-1417704921,3947_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.