Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey allemaal

Ik heb een klein probleempje met mijn netwerk:

Ik heb 2 computers staan, één van mijn ouders en één van mijzelf. Die van mijn ouders draait op XP Home en ikzelf doe het nog altijd met XP Professional. Het is de bedoeling dat ik tussen deze 2 computers een netwerkje leg zodat we bestanden kunnen delen. Ik heb dit netwerk al eens eerder aangelegd en alles werkte feilloos, maar nadat we een andere router hebben gekocht, slaag ik er niet meer in om het te laten werken.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd om het netwerk terug aan te leggen met de wizard van windows zelf, maar nadat ik probeer te zoeken naar andere computers in het netwerk krijg ik steeds hetzelfde resultaat:

i87426_Netwerk.jpg

Misschien even voor de duidelijkheid erbij vermelden dat de werkgroep Thuis heet.

Ik heb geen idee wat dit betekent of waar het vandaan komt, want ik zou normaal gezien wel de juiste machtigingen over het netwerk moeten hebben aangezien ik het netwerk al eens heb kunnen gebruiken.

Hopelijk weten jullie hier raad mee.

Dank bij voorbaat.

Sen

Geplaatst:

stel je netwerk op en laat het eens een nachtje rusten. je router loopt alle adressen af en misschien is hij jou adressen range nog niet gepasseerd.

Geplaatst:

Ik vrees dat dit niet helpt.

Ik heb het netwerk gisteren gemaakt en vanmiddag krijg ik nog steeds dezelfde foutmelding.

Weet iemand misschien iets anders ?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.