Ga naar inhoud

Eid-kaartlezer installeren

braska15

Aanbevolen berichten

De eID-kaartlezer, die ik al een paar jaren met succes gebruikte, kan mijn gegevens niet meer lezen. Na desinstallatie en nadien herinstalleren via de site De eID-software installeren - je eID gebruiken - eID kreeg ik melding dat de installatie geslaagd was, maar met de eID-viecver kon ik mijn gegevens nog steeds niet lezen.

Hulp vande ondersteuningsdienst was niet efficiënt. Ik zou over het achtergrondprogramma "beidsccertprop.exe" moeten beschikken, maar dit was niet aanwezig in Windows "Taakbeheer" (Processen). Bij een poging tot herstel van de installatie kreeg ik de franstalige foutmelding : "Une erreur réseau s'est produite lors de la tentative de lecture à partir du fichier C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IES\52CKPD04\BeidMW.msi". Bij een poging tot wijziging van de installatie kreeg ik een gelijkaandige foutmelding met als laatste onderdeel "Content.IES\3ROBW6FN\BeidMW.msi\BeidMW.msi".

Ik werk met Windows XP SP3 en de Microsoft Updates zijn allemaal correct geInstalleerd.

Heeft iemand hetzelfde probleem gehad met de installatie van zijn eID-kaart of heeft enig idee hoe dit aanhoudend probleem moet opgelost worden?

Braska15

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb je de quick install uitgevoerd?

Als dat niet lukt dien je de manuele procedure te volgen via deze link.

Had je deze test uitgevoerd?

Indien het nog niet werkt, waarom heb je een deinstallatie uitgevoerd van die software?

Een herstelpunt terug plaatsen kan je probleem misschien ook oplossen.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Via PB ontvangen:

Dag clarkie, dank voor uw reactie.

Ik heb de Quick-Install gebruikt, dan vruchteloos de test geprobeerd. Idem met de manuele installatie (32-bit, want de 64-bitversie schijnt niet toepasselijk op mijn systeem).

Ik heb jouw tip (waarvoor dank) opgevolgd en een vorig herstelpunt geselecteerd nl.: 10 maart 2012. Verder in het verleden kon blijkbaar niet. Ik kreeg melding dat het systeem niet gewijzigd was. Het probleem dateert dus van vroeger...

Kan men voor 'Een vorig systeempunt herstellen' nog vroegere data instellen dan dezen die vermeld staan in het kalender? Zo ja, hoe moet dat gedaan worden???Zoniet zal er verder moeten gezocht worden naar een oplossing.

Groetjes,

Braska

Wat voor resultaat geeft de test, een foutmelding als ik goed begrijp?

Welke browser/ versie gebruik je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, kk krijg dan een nieuwe wepagina met de melding "De webpagina kan niet weergegeven worden". Er zijn na controle geen verbindingsproblemen. Wanneer ik dan de manuele installatie probeer, krijg ik na een tijdje een venster met drie mogelijkheden: "Modifier", "Réparer" of "Supprimer". De foutmeldingen verschijnen wanneer ik op de eerste of de tweede knop klik.

Ik gebruik Internet Explorer 8.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de oude versie met succes gedownload en Winrar geïnstalleerd. Wanneer ik de eID-viewer wil uitproberen krijg ik echter de melding dat de kaartlezer de gegevens niet kan lezen ("Kaartlezer niet goed aangesloten of Smart Card Service niet gestart). Controle van de Smart Card Service leert mij nochtans dat de Service in kwestie wel gestart is. Hoe moet dit nu opgelost worden???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is mijn vorig bericht niet aangekomen. Ik kopieer gedeeltelijk hieronder :

...Controle van de Smart Card Service leert mij dat de Service in kwestie wel gestart is. Is er misschien ergens een registerfout en moet er daar ingegrepen worden??

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.