Ga naar inhoud

Eid-kaartlezer installeren

braska15

Aanbevolen berichten

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De oude versie heb ik geïnstalleerd. Wat de kaartlezer driver betreft, die vraag werd mij ook gesteld door de Service Desk van Fedict.Volgens hen moest ik mijwenden tot de fabrikant van de kaartlezer Ik heb toen het volgende geantwoord "De eID-kaartlezer waarover ik beschik werd een tweetal jaar geleden gratis verdeeld door een spreker van een ziekenfonds die een spreekbeurt over de eID kwam geven aan senioren in een dienstencentrum van het OCMW. De kaartlezer die we gratis ontvingen (zonder CD-rom) draagt de benaming ".beID" met als ondertitel http/readers.eid.belgium.be. Er is geen andere merknaam."

Sindsdien laat de Service Desk van Fedict niet meer van zich horen. Ik weet dus niet wie de fabrikant is of hoe ik de driver van die kaartlezer zou moeten installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de quick install uitgevoerd?

Als dat niet lukt dien je de manuele procedure te volgen via deze link.

Had je deze test uitgevoerd?

Indien het nog niet werkt, waarom heb je een deinstallatie uitgevoerd van die software?

Een herstelpunt terug plaatsen kan je probleem misschien ook oplossen.

Ik wil even terug komen op bovenstaande vraag.

Zorg dat de installatie uitgevoerd is.

Klik dan op de link naar de test.

post-23245-1417704927,0014_thumb.jpg

Volg de instructies en kies dan start.

post-23245-1417704927,6933_thumb.jpg

Je krijgt onderstaande vensters.

post-23245-1417704927,7712_thumb.jpg

Kies het juiste certificaat.

post-23245-1417704927,7898_thumb.png

Geef je Pincode in.

post-23245-1417704927,7487_thumb.jpg

Indien de test slaagt zie je onderstaand scherm.

post-23245-1417704927,8187_thumb.jpg

Is de test niet geslaagd bekijk dan onderstaande eens.

post-23245-1417704927,8726_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kaartlezer waarover ik beschik en die tot enkele maanden geleden nog functioneerde is verspreid geweest door de staatssecretaris voor informatisering van de Staat en is een "ACRU38U Spaceship". Dat type is echter niet meer leverbaar.

Ik kan nog steeds geen gegevens van mijn identiteitskaart lezen. De test had ik meerdere keren uitgevoerd, maar steeds kreeg ik de melding dat de webpagina niet kon worden weergegeven.

De moderator die mij ook probeert te helpen liet mij de oudere versie installeren; dat lukte en ik kreeg melding dat de kaartlezer wel actief was, maar toch kon ik geen gegevens lezen omdat de Smart Card misschien niet opgestart of de kaartlezer niet goed was aangesloten. Controle leert mij nochtans dat de Smart Card Service wel opgestart was en de kaartlezer was wel goed aangesloten.

Hoe kan ik dan certificaten ophalen als mijn kaartlezer mij in de steek laat? Werkt het toestel misschien niet omdat dit type kaartlezer niet meer leverbaar is,dus misschien niet meer bruikbaar is, en moet ik mij een andee kaartlezer aanschaffen??

Hebben andere gebruikers een gelijkaardig probleem gehad??

Groetjes en dank voor jouw reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard steek ik mijn identiteitskaart in de aangesloten eID-viewer om het te kunnen lezen. Toch krijg ik de melding dat er geen kaartlezers gedetecteerd zijn en Smartcard Service misschien niet gestart is (na controle in de services stel ik vast dat die wel gestart is).

Ik heb nu uw advies hierboven opgevolgd en heb ACR38/100/122 PC/SC Driver 1.1.3.0 geïnstalleerd. Ik weet niet of ik in de lijst die op die webpagina te lezen was de juiste keuze gemaakt heb, maar ik krijg nog steeds dezelfde melding dat er geen kaartlezers gedetecteerd zijn en Smartcard Service misschien niet gestart is.

De service Desk van Fedict schrijft mij het volgende: " Als de fabrikant het toestel niet meer ondersteunt, dan kan ik er niets aan veranderen. U zal een nieuw toestel moeten aankopen als de fabrikant u niet kan helpen".

Is het probleem nu aan het toestel gelegen of aan mijn PC??? In het laatste geval zal de aankoop van een ander eID-kaartlezer het probleem waarschijnlijk niet oplossen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, voorlopig niet. Ik heb slechts een PV. Ik neem contact op met een kennis om het bij hem eens uit te proberen.

Denky u dat de keuze om de driver ACR38/100/122 PC/SC Driver 1.1.3.0 te installeren de juiste is. Misschien moest ik een andere proberen.

Zodra ik mijn kaartlezer op een andere PC heb geÎnstalleerd laat ik het u weten.

---------- Post toegevoegd om 14:48 ---------- Vorige post was om 14:45 ----------

Herhaling met foutcorrectie:

Neen, voorlopig niet. Ik heb slechts één PC. Ik neem contact op met een kennis om het bij hem eens uit te proberen.

Denkt u dat de keuze om de driver ACR38/100/122 PC/SC Driver 1.1.3.0 te installeren de juiste is. Misschien moest ik een andere proberen.

Zodra ik mijn kaartlezer op een andere PC heb geÎnstalleerd laat ik het u weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, er staat geen kaartlezer vermeld in apparatenbeheer.

Ik heb ondertussen mijn kaartlezer laten installeren op een andere PC eoals ik gedaab had. Daar lukte het wel en konden de identiteitskaarten gelezen worden. Het is dus aan de instellingen van mijn PC dat er moet gesleuteld worden, denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.