Ga naar inhoud

Eid-kaartlezer installeren

braska15

Aanbevolen berichten

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

"Belgium eID MiddleWare staat niet als zodanig vermeld. Wel staat er (bij "Item voor opstarten"): beidsccertprop ; daarnaast, bij "opdracht" lees ik : C:\Program Files\Belgium Identity Card\BeID Certprop\beidsccert prop.exe en daarnaast, bij "locatie" : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVision\Run

Bij het insteken van de kaartlezer krijg ik geen melding: Nieuwe hardware gevonden Ik heb ook geen melding ontvangen dat de kaartlezer geactiveerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik wel.

Ik meen nog te weten dat je in XP geen MSI bestand mag nemen maar wel deze bestand

Dus eerst kaartlezer driver verwijderen en dan download bestand uitpakken.

Dan naar apparatenbeheer gaan en daar ziet je gele teken en met de rechtermuisknop op stuurprogramma wijzigen en ga naar de download map en open het.

Nu weet ik niet meer of je map ACS CCID of ACR38 (FW110) moet nemen maar ik vermoed ACS CCID

Link naar reactie
Delen op andere sites

In "Mijn documenten" had ik ACR38/100/122PC Driver 1.1.3.0 opgeslagen (waarschijnlijk verkeerde locatie!), maar er staat geen ACR38 in de lijst van de drivers. Bij een vorige keer dat ik het beID-programma probeerde te installeren heb ik wel een ACR38-driver zien passeren.

Alkvorens je richtlijnen uit te voeren zou ik wel een een paar vragen willen stellen:

1) Moet ik bovenvermelde driver verwijderen uit "Mijn documenten"? (Ik weet trouwens niet precies of dit wel de driver van mijn kaartlzezer is) of mag ik het verwijderen via de set-up.exe van ACR38 zelf?

2) Moet ik ook het beID-programma desinstalleren?

Sorry voor die vragen die voor jou waarschijnlijk een beetje onnodig zijn...:-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De driver van mijn kaartlezer is ACR38U (FW110). Ik heb je richtlijnen gevolgd. Maar voor apparatenbeheer spreek je van "gele teken"... Ik weet niet precies wat je bedoelt of waar ik dat precies zou moeten vinden. Kun je de verdere procedure een beetje verduidelijken?

Alvast bedankt,

braska

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik dubbelklik op de map ACR38U (FW110) zie ik het bestand a38usb.inf. In de veronderstelling dat je dit bestand bedoelt klik ik met de rechtermuisknop op dit bestand en dan op installeren. Ik zie niets gebeuren. Idem voor de map ACS CCID. Ik heb dan toch de PC herstart, maar zie geen resultaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.