Ga naar inhoud

Laptop start niet meer op!


Aanbevolen berichten

Best heer/mevrouw,

Mijn Toshiba laptop start niet meer op en na het verschijnen van het scherm "In touch with tomorrow Toshiba" geeft hij de volgende melding:

Error loading operating system

Laptop info:

Merk: Toshiba Satellite P100-232

Model No: PSPA6E-01ROOKDU

Serial No: 76095698W

Besturingssysteem: Windows XP Media Center Edition 2005

CPU Type: Genuine Intel ® CPU T2600

CPU Speed: 2166 MHZ

HDD Model Name: Fujitsu MHV2200BT PL

HDD Serial Number: NY08T67258RC

ATAPI Device: HL-DT-ST DVDRAM GMA-4082N

System BIOS Version: V4.80

UUID: A05CC4FBE38ED811957F00163663D4BF

Ik hoop dat iemand een tip voor mij heeft!

Jordy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de productherstel procedure gevolgd en de laptop werkt weer!

Ik had al alle gegevens al op een externe harde gezet dus ik kon gelijk aan de gang gaan.

De laptop werkt weer naar behoren maar start wel traag op vindt ik,of heeft dat met de fabrieks instellingen te maken!?(of hoort die vraag in een andere catogerie?)

In ieder geval bedankt voor uw moeite en misschien tot later.

Jordy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een herstel naar de fabrieksinstellingen zit je natuurlijk weer opgescheept met alle programma's van de fafrikant die je misschien toch nooit gebruikt.

Overloop de geinstalleerde programma's en verwijder degene die je toch niet gebruikt.

Installeer dan je eigen programma's.

Met SOLUTO kan je de opstarttijd waarschijnlijk ook nog inkorten.

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Kweezie Wabbit,

Na 2 dagen uitstekend gewerkt te hebben (de laptop) begint hij weer kuren te krijgen!:o

Na SOLUTO gedownload te hebben en op Reboot PC Now geklikt te hebben ging hij in de stress!

Het scherm "In touch with tomorrow Toshiba" verschijnt en er lopen allemaal verticale onderbroken strepen over het beeld scherm...:hmmmm:...vervolgens wordt het beeld zwart met een regen aan storings streepjes over het scherm en daarna wordt het weer zwart om vervolgens nergens meer op te reageren!

Ik kan nog wel in verschillende modus opstarten via F8.

Jordy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.