Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik vaak in word 2010 de optie om enveloppen af te drukken (afdruk samenvoegen/enveloppen). Je kunt dan kennelijk in het venster "enveloppen en etiketten" een lijst met meerdere afzenders gebruiken (icoontje "adresboek" juist rechtsboven het vak "afzender"). Maar hoe kan ik zo'n adresboek aanmaken?.

PS: Als ik op het icoontje "adresboek" klik krijg ik te zien een dialoogvenstertje "profielkeuze", waar ik verder niets mee kan doen. Het profiel "outlook" is voorgeprogrammeerd, maar outlook gebruik ik niet.

Geplaatst:

Bedoel je de knop in onderstaande afbeelding?

Die is inderdaad te gebruiken met Outlook.

Of je ook adresboeken uit andere software kan gebruiken???

Welk e-mailprogramma gebruik je?

post-23245-1417704927,9478_thumb.png

Geplaatst:

Ik bedoel inderdaad die knop. En ik gebruik mozilla thunderbird voor e-mail. Maar is het niet mogelijk buiten een e-mail programm om een adresboek bij te houden?

Geplaatst:

En het mooie is dat ik zo'n adressenbestand reeds heb. Maar wat ik niet weet is hoe ik deze adressen aan kan roepen in het "afzender" -icoontje in het enveloppen-venster van Word?

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dag tvanellen,

Is je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Geplaatst: (aangepast)

Hallo Clarkie,

Neen, mijn probleem is helaas niet opgelost. Mijn vraag van 29 mei staat er nog altijd. Ik wil niet een serie enveloppen afdrukken met verschillende afzenders, ik wil, telkens als ik een brief heb opgesteld, kunnen kiezen uit een beperkt aantal afzenders (mijzelf, de zaak, mijn vrouw, etc.) Via het door Clarkie in zijn opmerking van 29 mei getoonde icoontje kun je verschillende afzenders uit een adresboek kiezen, maar hoe kan ik zo'n adresboek aanmaken? Een adresboek dus, dat ik via het afzender icoontje in het venster "enveloppen en etiketten" kan oproepen en gebruiken.

aangepast door Kurtt
Vanaf hier zeg je pas wat je echt wil, vraag dus beter formuleren aub !!!
Geplaatst:

Zoals reeds eerder vermeld je gebruikt Outlook niet dus kan je ook het adresboek van Outlook niet gebruiken.

Je kan wel een adreslijst aanmaken in Word via het tabblad verzendlijsten.

Daar klik je op Nieuwe lijst typen...

post-23245-1417704939,874_thumb.jpg

In het volgende venster kan je alle gegevens invullen.

post-23245-1417704939,9079_thumb.jpg

Wil je nadien de adreslijst gebruiken klik je in verzendlijsten op bestaande lijst gebruiken...

post-23245-1417704939,9334_thumb.png

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Dag tvanellen,

Heeft de tip uit bericht 9 je verder geholpen?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.