Ga naar inhoud

lijst met meerdere afzenders maken voor enveloppen in word 2010

Aanbevolen berichten

Volgens mij leest Clarkie niet wat je schrijft. :hmpf: Hij probeert je telkens naar Afdruk Samenvoegen te sturen. Toegegeven, daar begon je zelf over, maar een ervaren gebruiker had uit je laatste post moeten opmaken dat hetgeen jij wilt niet afdruk samenvoegen is, maar gewoon de Enveloppe functie, waarbij je 1 enveloppe maakt voor de huidige brief en die desgewenst toevoegt aan je document.

Deze functie vind je bij Word 2010 op het Lint Verzendlijsten, helemaal links: Enveloppen. Als je in je zakelijke brief al het adres van de ontvanger hebt staan, selecteer die dan eerst in z'n geheel (dus voordat je op de Enveloppen knop drukt). Dit neemt namelijk meteen het adres van de ontvanger op de juiste plek over in de Enveoppe Wizzard.

Om gebruik te maken van het adresboek knopje bij Afzender, moet je inderdaad gebruik maken van Outlook (willicht dat Outlook Expres ook werkt - Ik vraag me af of Live Mail intussen ook ingezet kan worden?). Je hoeft Outlook niet persé te gebruiken, zolang je er maar de addressen van je gewenste afzenders in plaatst. Een andere manier om het adresboek te gebruiken is er niet. Overigens is het probleem dat dit deel van Word nooit aangepast is aan Europa. Je krijgt dus standaard een US indeling van je adres:

Voornaam Achternaam

Straat

Stad, (STAAT is meestal leeg, dus krijg je een extra spatie) Postcode

Land krijg je so-wie-so niet.

Dit kan blijkbaar aangepast worden (ik gebruik het nooit, dus heb het nooit aangepast). Daar is al heel wat over geschreven op diverse fori (o.a.: Office - Microsoft Answers). Google anders maar eens.

Als het gebruiken van Outlook (Expres) o.i.d. niet een optie is, dan maak je een Word document met de gewenste afzenders. Noem dit bijv. Afzenders. Je kunt dan dit document even openen (als je het vaak genoeg gebruikt, staat het in Recent), het gewenste afzender adres kopiëren, terugkeren naar je eerste document, het verzend adres selecteren, op Enveloppen klikken en in het afzender vakje plakken. Uiteindelijk werkt dit waarschijnlijk net zo snel als het opzoeken van het afzenderadres in een Adresboek.

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo David,

dank voor je reactie. Je geeft inderdaad precies antwoord op mijn vraag, nl hoe kan ik een adreslijst maken voor het adresboek knopje in het \verzendlijsten\Enveloppen menu. En mijn vraag was eigenlijk hoe dat mogelijk was, buiten Outlook om, want dat programma gebruik ik niet en ik was ook niet van plan het te gaan gebruiken. Maar uit je antwoord begrijp ik dat dat niet gaat. Tsja, da's dan heel jammer, en een minnetje voor Word.

PS Clarkie had vlgs mij in het begin mijn vraag heel goed begrepen (zie zijn eerste bericht van 29 mei), maar later dwaalde hij (wij) af naar een andere vraag, die ik niet gesteld had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij leest Clarkie niet wat je schrijft. :hmpf: Hij probeert je telkens naar Afdruk Samenvoegen te sturen.

David

PS Clarkie had vlgs mij in het begin mijn vraag heel goed begrepen (zie zijn eerste bericht van 29 mei), maar later dwaalde hij (wij) af naar een andere vraag, die ik niet gesteld had.

Bedoel je de knop in onderstaande afbeelding?

Die is inderdaad te gebruiken met Outlook.

Of je ook adresboeken uit andere software kan gebruiken???

Welk e-mailprogramma gebruik je?

[ATTACH=CONFIG]18838[/ATTACH]

Zoals reeds eerder vermeld je gebruikt Outlook niet dus kan je ook het adresboek van Outlook niet gebruiken.

Je kan wel een adreslijst aanmaken in Word via het tabblad verzendlijsten.

Daar klik je op Nieuwe lijst typen...

[ATTACH=CONFIG]19014[/ATTACH]

In het volgende venster kan je alle gegevens invullen.

[ATTACH=CONFIG]19015[/ATTACH]

Wil je nadien de adreslijst gebruiken klik je in verzendlijsten op bestaande lijst gebruiken...

[ATTACH=CONFIG]19016[/ATTACH]

Volgens mij heeft Clarkie wel degelijk de vraag goed gelezen, maar het "adresboekje" is enkel te gebruiken in combinatie met Outlook zoals reeds te lezen in bericht 2 en 9.

En als TS Outlook niet gebruikt is dat dus geen......

Daarom werd in bericht 9 een ander alternatief aangeboden.

En als het gaat over het adres invoegen voor 1 enkele enveloppe is het handmatig intypen misschien even snel gebeurd als kopiëren en plakken vanuit een ander document.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie en David,

ik dank jullie beiden voor jullie antwoorden. Mocht één van jullie uitvogelen hoe ik met een ander programma (Word, Excel, of nog iets anders, maar dus niet Outlook) de bewuste "adresboek" knop kan gebruiken, dan verneem ik dat graag.

Groeten, Tjaard van Ellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt moeilijk te zijn om te lezen.

Het is niet mogelijk om het Adresboek vanuit een andere programma dan Outlook te vullen.

Word en Outlook zijn een suite (twee geïntegreerde onderdelen van een groter programma). Ze zijn gemaakt om samen te werken en NIET om samen te werken met een veelvoud van andere programma's. Niemand zal ooit kunnen uitvogelen hoe je met een ander programma het adresboek kunt inzetten. Dit is meerdere keren duidelijk vermeldt.

Waar je niet op reageert is de suggestie om Outlook (of misschien Outlook Expres) ENKEL en ALLEEN eenmalig op te starten om alleen maar die paar Afzender adressen in te vullen. Daarna hoef je nooit meer gebruik te maken van Outlook, maar is Word wel in staat om je afzenderadressen via Adresboek te laten zien en in te zetten. Het is mogelijk dat je Outlook helemaal niet hebt, maar dat zeg je niet, dus blijft het voor mij raden. Ik ben het met je eens dat Outlook bagger is, maar tegenwoordig heeft iedereen ruimte voldoende HD ruimte om zo'n programma wel te installeren en op de voorgestelde manier te gebruiken.

David

aangepast door Kurtt
grote letters hoeft niet, ik heb het vet gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook is ook nog eens een keer niet gratis... Overigens ben ik het niet eens met het idee dat er niemand zal kunnen uitvogelen hoe je het adresboek kunt inzetten via een ander programma dan Outlook. Slimme mensen genoeg. Als je kunt inbreken in de computersystemen van bv de FBI, of telkens weer nieuwe lekken kunt vinden in Explorer, zou zoiets toch ook mogelijk moeten zijn. 't Heeft wellicht alleen geen prioriteit.

groet, Tjaard

aangepast door Kurtt
een rare vergelijking, laat dit geen chatroom worden :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Vasthoudende ben je zeker: Vertel vooral niet of je Outlook hebt. Hij is inderdaad niet gratis, masr zit bij sommige Office Suites er wel gewoon bij. Je kunt zelfs een oudere versie van Office nog proberen te gebruiken (waar Outlook wel bij zit). Outlook Expres heb ik ook voorgesteld en me ook afgevraagd of Windows Live Mail (de vervanger van Outlook) zou werken? Je reageert niet op voorstellen.

2) Denk je echt dat lui met het niveau om de FBI (e.d.) te hacken zich ophouden op dit forum? Laat staan zich bezighouden met iets dat gewoon al werkt met Outlook?

3) Het heeft i.d.d. geen prioriteit, mede omdat de oplossing er al is. Een bestandje gebruiken en kopieren en plakken of gewoon Outlook of Outlook Expres, of wellicht WinLiveMail gebruiken.

Hou toch op en accepteer gewoon dat de kleinigheid, die jij graag wilt, niet gaat gebeuren. Net zo min als het mogelijk wordt om PDF bestanden in Word te openen en bewerken. Adobe zal dat gewoon nooit toestaan, ongeacht hoe handig en prettig dat zou zijn.

David

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ DBoydNL,

Het schijnt moeilijk te zijn om te lezen.

Zouden we het wat beschaafder kunnen houden a.u.b. Van het toontje en de grootte van de letters houden we niet zo op dit forum. Misschien kan je je aan deze stijl een beetje aanpassen ... of je het nu eens bent met de vraagsteller of niet én of je nu akkoord gaat met een geleverd antwoord of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de vraag doorgespeeld aan MicrosoftHelpt. Ze hebben op mijn aanraden dit topic ook gelezen. Dit is hun reactie:

Ik moet DBoyNL in feite gelijk geven. Word en Outlook behoren tot een suite en zijn inderdaad op elkaar afgestemd. Er is al een extra mogelijkheid om met een lijst te werken. Of Microsoft nu wel of niet een deel van het programma prijs zou geven, wat al dan niet nodig zou zijn, om voor ander fabrikanten de mogelijk tot koppelen te geven, wil dit nog niet zeggen dat dit ook gebeurt. Ik denk dat de betreffende functie daar ook veel te weinig voor gebruikt wordt om hier geld in te steken. Dat is denk ik een ander verhaal met PDF en Word.

Mvg,

Marc

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.