Ga naar inhoud

Vista downgraden naar XP geen HD gevonden

Theofile

Aanbevolen berichten

Heb nieuwe medionMD96630 met vista standaard gelevert wil nu XP installeren maar krijg steeds de melding geen harde schijf gevonden.

Heb de drivers van harde schijf sata si3531.sys en siremfil.sys al bij op de cd geslipstreamd met nlite, maar probleem blijft, geen harde schijf gevonden.

In de boot staat sata port 1 en ik kan deze niet wijzigen(bedoel naam sata port 1,wel kan ik deze op user of removeble zetten).

Kan er iemand mij verder helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Theofile

Link naar reactie
Delen op andere sites

we zien het de laatste tijd wel vaker dat mensen de downgrade naar xp willen (wat zeer begrijpenlijk is)

vaak lopen ze dan tegen het probleem dat vista het niet toestaat dat er xp word geinstalleert.

of in uw geval, er word geen hardeschijf gezien.

de mogenlijkheid bestaat dat xp uw hdd niet herkent omdat er geen sata drivers zijn geinstalleert hiervoor.

hoe dat precies in zijn werk gaat weet ik niet, dat zou iemand anders moeten uitleggen

wat ook nog een mogenlijkheid is, is om de gehele schijf te formatteren en daarna windows er opnieuw op te installeren.

het kan door vista komen dat de harde schijf niet word gedetecteerd door xp

zorg natuurlijk wel van te voren voor al uw drivers enz.

u heeft er zo te zien wel een vista cd bij?

vergeet ook de bestanden niet te backupen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat het met de vista driver niet wil werken is logisch, dat zijn andere drivers dan voor XP

Ik heb op een andere site dit gevonden;

start - uitvoeren - cmd (dan krijg je een dosvenster)

Voer nu exact het volgende in (zonder haakjes, maar wel met spaties enzo)

"cd D:\Treiber\WinXP\[2] AHCI\7.5.0.1017 Setup"

Voer nu het volgende in: ook weer hetzelfde; alles gewoon zoals het er staat, spaties ook

"iata76_cd.exe -a -pc:\temp"

Dan met ja bevestigen; er gaan dan drivers naar C:\temp geschrebven worden. Ook als hij vraag of er iets geinstalleerd moet worden; klik gewoon ja.

Dan met Nlite een nieuwe cd aanmaken (gebruik RW'tjes; als het verkeerd zou zijn ;)) en aangeven dat je er ook andere satadrivers in wil steken (is je de vorige keer gelukt, zal je nu ook wel lukken) en geef dan op dat ze hier staan :C:\temp\driver (niet onder de map met 64bit drivers). Duidt dan deze 2 aan;

Intel® 82801HEM SATA RAID Controller (Mobile ICH8M-E)

Intel® 82801HEM/HBM SATA AHCI Controller

Normaal zou hij met die drivers wél moeten willen jouw schijf vinden. Als dat niet werkt wordt het zoeken naar de juiste intel driver om hem in gang te krijgen... Het is in ieder geval al veel dat het een intel chip is; die krijg je bijna altijd aan de praat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat moet je in vista doen.

Je installeert zo de drivers niet, je pakt ze uit in die temp map, en eens ze uitgepakt zijn kan je ze met nlite in die cd slipstreamen. Ik weet echter ook niet of dit gaat lukken, het is wat ik op andere sites gevonden heb.

Wat me aan het twijfelen brengt is die .sys die jij hebt proberen te slipstreamen in je CD; dat is er namelijk eentje voor een Silicon Image 3531, maar voor zover ik heb kunnen vinden zit er een Intel chip in je laptop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.