Ga naar inhoud

Wifi signaal versterkers

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb thuis de Bbox-2 van Belgacom.

Ik ben op zoek naar een apparaat dat het wifi signaal van de Bbox-2 kan versterken,

zodat ik bij mooi weer ook vanuit de tuin op mijn wifi kan.

Dit red ik nu net niet, met mijn huidige wifi signaal.

Nu heb ik op een website van de Mediamarkt gelezen,

dat er zogenaamde wifi versterkers bestaan. NETGEAR WN2000RPT Universal WiFi Range Extender 05. Wi-Fi extenders & repeaters bestel online bij Media Markt

Als ik zoiets wil kopen waar moet ik dan opletten, bedoel de zogenaamde netwerk protocols B/G/N.

Welke werkt samen met de Bbox-2 (Bbox-2 is Modem & Router in 1 apparaat).

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Bedankt voor je handleiding, je hebt me dus voor een miskoop behoedt. (had zelf de werking helemaal verkeert begrepen)

Ik zoek dus eigenlijk een of andere apparaat, dat het bestaande wifi signaal draadloos versterkt.

Zodat ik overal in huis kan rondlopen met mijn Ipad & Android gsm & op elke plek kan internetten via de eigen huis wifi.

Heb vroeger in een ander huis een systeem gehad van Devolo.

Je sloot dan via de modem de stekker van Devolo aan, deze stuurde dan het internet signaal via het elektriciteit-net, aan het einde kreeg je dan een apparaat (soort router) die vanaf deze plek het wifi signaal weer verder stuurde.

Je kon dan overal waar je slecht wifi signaal had, nog zo'n Devolo stekker erbij kopen, in het stopcontact steken en je had daar dan ook goed wifi signaal.

Maar helaas werkt dit (ideale) systeem in dit huis niet, hier zijn 2 aparte zekering kasten met aardlekschakelaars.

aangepast door Nederbelg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom denk je dat het mogelijk een miskoop is?

Ik heb dat zelf in huis staan en het is helemaal geen miskoop.

Het werk volgens de principe:

Bbox2 zend draadloos signaal en netgear ontvangt het en versterk de draadloos verder.

Zo ook andersom PC naar netgear naar BBox2

Ook al hebt je geen draadloos vanaf pc naar Bbox maar netgear is veel krachtiger en kan de signaal van Bbox wel ontvangen.

Devolo is een prima iets op voorwaarde dat je op dezelfde zekering fase draad is.

Maar je kan ook devolo van Bbox naar een geschikt plaats in de stopcontact voorzien van devolo van daar access-point ansluiten.

Ook deze toestel heb ik in huis en werkt zeer constant.

Niet verwarren met access-point met range extender

Een range extender werkt volledig draadloos.

Accespoint moet met kabel verbonden worden hetzij rechtstreeks naar router hetzij via develo.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geloof dat ik het nog steeds niet goed begrepen hebt met deze Netgear.

Ik dacht dat je constant deze aan je pc moest laten hangen om wifi te ontvangen.

Ik lees nu dat je hem alleen met je vaste pc moet instellen.

Maar als deze Netgear ingesteld is, kan ik deze dan gewoon ergens neer zetten.

En verder met elk apparaat op de wifi, zonder dat ik deze weer opnieuw moet gaan

stellen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eenmaal ingesteld vanaf PC kan je netgear loskoppelen van de PC en zet je waar je wilt en gewoon in stopcontact steken en dan 2 à 3 minuten wachten en dan werkt het. Je ziet aan de groene lampjes als het klaar is en dan kan je draadloos doen.

Maar je kan eveneens tot 4 pc of ander toestel met netwerkkabel aansluiten op Netgear en zo draadloos naar de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.