Ga naar inhoud

Packard Bell EasyNote blijft herstarten in boot cyclus


Bosse

Aanbevolen berichten

Hey iedereen, ik heb sinds gisteren een probleem met mijn laptop. Het is een Packard Bell Easynote Vesuvius A van een drietal jaar oud.

Het probleem is het volgende. Je zet de laptop aan, dan hoor je de DVD-drive even aanslaan, en enkele seconden later zie je het lampje van de Wi-fi even uitgaan en opnieuw aangaan, en dan hoor je weer de DVD-drive en zo gaat hij maar door.

Het probleem is volgens mij ontstaan doordat ik hem opgezet heb terwijl de stroomkabel nog niet was aangesloten. De batterij zelf is niets meer waard, dus is hij volgens mij terug uitgevallen, ergens in zijn boot cyclus.

Wat heb ik al geprobeerd.

  • Opstarten van een Windows 7 DVD (is wel Vista dat erop staat, maar hij zou er toch van moeten opstarten) ook dat lukt niet.
  • Zonder de batterij erin en zonder stroom 10 seconden de aan/uit knop ingedrukt, dan proberen opstarten met alleen de stroomkabel aangesloten.
  • De harde schijf eruit gehaald en op een externe lezer gehangen, die bleek geen probleem te geven (ineens ook maar al de nodige gegevens eraf gehaald).
  • De beide geheugenlatjes er afzonderlijk een keer uitgehaald, ook geprobeerd om ze om te wisselen, zonder succes.
  • Helemaal uit elkaar geschroefd om de batterij van de CMOS te vinden, bleek die uiteindelijk naast het geheugen te zitten onder een zwart plakkertje. Die eruit gehaald, aan/uit knop ingedrukt, terug erin gestopt en terug geprobeerd op te starten in de hoop dat daar iets gereset werd.
  • Alles wat eruit te halen viel (HDD, geheugen, batterij en DVD-lezer) eruit gehaald en geprobeerd op te starten.
  • Externe monitor aangesloten.
  • Tijdens het opstarten alle mogelijke F1 tot F12-toetsen, Esc- en andere toetsen geprobeerd

Allemaal met hetzelfde resultaat. Een scherm dat zwart blijft, de DVD die even aangesproken wordt en het lampje van de WiFi dat even uitgaat als de computer herstart.

Morgen ga ik nog eens proberen met een Ultimate Boot CD, maar ik vrees dat dat weinig gaat opleveren vermits hij al niet opstart van een Windows 7 CD.

Zijn er hier nog mensen met ideeën van wat ik nog kan proberen, of die een gelijkaardig probleem al zijn tegengekomen?

Alvast bedankt !!!

aangepast door Bosse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Kweezie wabbit, bedankt voor je antwoord.

In mijn redenering dacht ik dat wanneer je zou opstarten zonder batterij, met alleen de voedingskabel aangesloten, de oorzaak van een slechte voeding zou uitgesloten zijn, maar het kan dus blijkbaar wel de oorzaak zijn als ik het goed begrijp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.