Ga naar inhoud

Nieuwe PC, goede samenstelling?

Aanbevolen berichten

Ik ben op zoek naar een nieuwe computer. Belangrijk is dat ik games als GTA IV, BF3 goed kan spelen (hoeft echt niet per se alles op het hoogste). Het moet ook voldoen voor wat simpele video/fotobewerking, dit is echter wel minder belangrijk.

Azerty

2l893c8.jpg

Budget is rond de 500 euro, maar heb geen HDD, monitor, DVD-speler en randapparatuur nodig.

Zijn deze componenten juist voor de eisen die ik stel? En werken ze ook allemaal goed samen?

Hier nog even het lijstje:

1.Waarvoor heb ik een PC nodig ?

Internet, simpele foto/videobewerking en games (GTA IV, BF3)

2.Wat is mijn budget ?

500-550 euro (echte max!)

3.Een merkcomputer of een samenstelling ?

Samenstelling 4.Ga ik overklokken ?

Staat niet in de planning

5.Ga ik later upgraden ?

Waarschijnlijk wel

6.Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ?

???

7.Ga ik zelf assembleren ?

Ja.

8.Heb ik een besturingssysteem nodig ?

Heb ik al.

9.Ga ik zelf installeren ?

Ja.

10.Heb ik een voorkeur aan onderdelen ?

Nee, maar voor wat ik zelf dacht, zie mijn samenstelling.

11.Heb ik nog randapparatuur nodig ?

Heb ik al, net als een HDD, DVD-speler

12.Heb ik specifieke wensen ?

Moet gewoon een spel als GTA IV op goede kwaliteit kunnen draaien.

13.Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel

Nederland en nee. Als het maar goed en niet te duur is.

aangepast door feye1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij uw samenstelling is de voeding toch wel laag.

Daarbij heeft de behuizing weinig koeling.

Je hebt gekozen voor i5 processor van de tweede generatie.

Ik heb uw samenstelling aangepast zodat je later altijd kan upgraden:

Een beter behuizing met degelijke koeling

i5-3550 van de derde generatie processor

8 Gb geheugen 1600 mhz

600 watt voeding

1 Gb DDR5 videokaart type HD 7770

Nota: de volgende producten hebt u niet vermeld:

DVD-branden, Harddisk, eventueel SSD en eventueel processorkoeler

Mogelijk hebt je al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je samenstelling wat aangepast:

Heb de processor gewijzigd in de Intel Core i5 3550 (non-K), deze is van een nieuwere generatie dan de i5 2500. Prestaties zijn beter, terwijl stroomverbruik wat minder is. Ook een bijpassend ASRock Z77 moederbordje bijgeplaatst.

Verder is er gekozen voor 8GB Corsair Vengeance geheugen, en een 600 watt Corsair CXv2-voeding. De behuizing is de Sharkoon Vaya, nog steeds een redelijk goedkoop model, maar wel stukken beter dan de Spire uit de eerste samenstelling.

Verder heb ik de 6870 grafische kaart vervangen door de 7770, om twee redenen. Ten eerste, een 6870 zou niet meer in je budget passen. De 6870 is ietsje sneller dan de 7770, maar het prijsverschil is wel een pak groter. Qua prijs-prestatie zit je dus veel beter bij de 7770. (Het verschil in prestaties tussen de twee ga je in-game waarschijnlijk niet eens merken.)

Als je nog wat geld over hebt raad ik aan om nog een andere processorkoeler bij te nemen, aangezien het meegeleverde exemplaar nogal lawaaierig is en niet bepaald 'uitstekend' koelt.

EDIT: En Stegisoft is me net voor ;)

aangepast door superjona
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 500 heb je voor deze samenstelling ook genoeg hoor ;) Alleen is 600 net ietsje meer 'future-proof'. Als je later gaat upgraden zal je het je niet beklagen dat je voor de 600-variant bent gegaan. Ook is het laatstgenoemde iets zuiniger in gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het zo bekijk zou ik van allebeide wat onderdelen pakken.

videokaart : die van stegisoft, omdat deze beter resolutie kan leveren en qua clocksnelheden ligt die net iets hoger(niet dat je hier veel van merkt)

ramgeheugen: dat van superjona omdat deze XMP en hittebestrijding bevatten.

Moederbord: superjona, omdat deze meer aansluitingen heeft, daar in tegen is deze wel groter dan die van stegisoft.

Kast: die van superjona omdat ik ook voor zijn moederbord koos en die is te groot voor de kast van stegisoft.

dan krijg je dit aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.