Ga naar inhoud

Laptop valt om onverklaarbare reden uit


mich281

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds een week heb ik constant problemen met mijn laptop. Ik moet er elke dag zo'n 12 uur op werken omdat ik mijn thesis aan het typen ben. Maar nu valt hij telkens uit. Niet afsluiten, gewoon meteen volledig uit. Ik had dit twee jaar geleden in de zomer al eens gehad, maar dit was dan waarschijnlijk door de warmte. Na het ontstoffen van de laptop ging dit dan beter. Nu lijkt dit echter het probleem niet te zijn. De fan draait gewoon, en er komt koude lucht uit. Ik heb de laptop ook op blokjes gezet zodat de lucht niet terug in het toestel geblazen wordt. De laptop wordt ook niet overdreven warm.

Eerst dacht ik dat het probleem bij mijn batterij lag, aangezien deze totaal versleten was. Maar als ik op netstroom werk en de batterij er uit haal krijg ik hetzelfde probleem. Ik heb nu enkele dagen een nieuwe accu. Maar nog steeds valt hij regelmatig uit. De batterij laadt ook enorm traag op, misschien dat het probleem bij de oplader ligt. Via BatteryBar staat er dat de oplaadsterkte 0 mW is, en toch laadt de batterij op, wel maar 1% per 10 minuten weliswaar. Het is ook niet dat het komt omdat ik te zware programma's draai, het gaat hier over Word en Excel voornamelijk.

Ik weet niet of dit ook al eens voorgekomen is bij iemand anders ? Ik ben van plan om hem binnenkort nog eens te ontstoffen, maar heb het gevoel dat dit het probleem niet is. Hij start ook altijd zonder problemen terug op. Het uitvallen gebeurt soms na 8 uur, soms na 15 min, soms na een half uur,... Nu probeer ik zoveel mogelijk enkel op accu te werken, zonder netstroom, aangezien dit beter lijkt te gaan, maar eens de accu bijna leeg is moet hij terug aan de netstroom aangesloten worden. En ik werk nu ook op Energiebesparing-modus, moest het dan toch met warmte te maken hebben, dan zal dit de kans op uitvallen ook verkleinen.

Misschien dat er hier iemand dit probleem ook al voorgehad heeft of een mogelijke oorzaak hiervan weet.

Alvast bedankt,

Michiel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

Misschien dat we hiermee kunnen achterhalen waarom de laptop uitvalt (als het niet van de warmte is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.