Ga naar inhoud

Krijg Windows 7 niet meer opgestart

reddevel

Aanbevolen berichten

Afgelopen weekend weigerde mijn laptop een Acer Aspire 8530G 64 bit nog op te starten ik kreeg dit scherm te zien;

opstartscherm1.jpg

Onder in de witte balk krijg ik nog de keuze om op F2 te drukken zodat ik in de bios terecht kom als ik hem gewoon door laat gaan krijg ik volgende melding;

opstartscherm.jpg

Ik heb al een geheugentest gedaan met Memtest86 v4.2 en deze gaf geen merwaardige dingen aan. Ook Hirenr's Boot CD heeft gedraaid, onderdeel hiervan was de Hard disktools laten controleren op fouten en eventueel repareren maar hij heeft geen fouten gevonden. Wel heb ik enkele dagen voordien een tikkend geluid gehoord op de plaats waar de HD zich bevind. Na het opnieuw opstarten was het geluid verdwenen. Iemand een idee wat ik nog kan testen met welk progje.

Ik heb de System Informatie Tools van de Hiren's boot cd eens gebruikt en als ik info vroeg over IDE/SCSI dab kreeg ik IDE Drive NOT found te zien;

opstartscherm2.jpg

aangepast door reddevel
Update
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi reddevel,

De melding die je krijgt wil zeggen dat je laptop wil starten vanuit het netwerk.

Kijk eens in je BIOS op het tabblad MAIN of je harddisk daar word weergegeven.

Het zou kunnen betekenen daar je systeem je HD niet vind dat je laptop wil opstarten vanuit het netwerk omdat deze optie één van de volgende boot mogelijkheden kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-24526-1417704929,334_thumb.png

In je eerste afb is te zien dat het booten via het netwerk geactiveerd is.

post-24526-1417704929,6905_thumb.png

Het booten vanuit het netwerk staat als vierde optie, dus als er geen opstartbaar medium in je cd-dvd drive zit zou deze horen te starten van je harde schijf die als tweede staat > IDE1: ST9500325AS-(S4)

Het lijkt erop dat er wat mis kan zijn met je harde schijf.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag het booten via een netwerk uitgeschakeld worden of kan dit beter blijven geactiveerd? Seatools for DOS ISO image is aan het draaien dus enkele uurtjes afwachten tot het resultaat bekend is.

aangepast door reddevel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier onder volgt de uitslag van de test;

opstartscherm5.jpg

In de laptop zaten twee HD's van 500 GB ik heb nu de schijf met het besturingssysteem op verwijderd en de tweede HD in de plaats gezet. Het resultaat is nu dat het opstartscherm waar je kan kiezen om naar de bios over te schakelen sneller verdwijnt, maar als ik bij de opstart een installatie-DVD in de lezer leg kan in niet installeren. Als ik een repair-cd in de lader leg bij het opstarten dan leest hij deze wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem eindelijk aan de praat gekregen de lezer kon blijkbaar de dvd niet lezen ik heb hem opnieuw gebrand en daarna verliep de installatie vlotjes. Ik heb eigenlijk nog een vraagje over de activatie er staat namelijk dat deze na drie dagen van start gaat, gebeurd dit volledig automatisch of hoe werkt dit eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een legale versie met een officiële productcode, ik heb wel een Windows 7 Home editie gebruik daar ik zelf geen installatie-DVD had omdat bij alles was voor geïnstalleerd bij aankoop en dat die installatie eigenlijk een OEM-versie is. Ik zou dan het activatie-bestand kunnen downloaden maar zoals vermeld bij systeeminfo gaat de activering achter 3 drie dagen toch automatisch gaan zonder mijn tussen komst.

aangepast door reddevel
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.