Ga naar inhoud

Formatteren

Aanbevolen berichten

Beste,

Na een probleem met mijn computer ( traag )... heb ik Vista 32 bit, op mijn Harde schijf ( D:) geplaatst in plaats van op mijn Harde schijf (C:) en al mijn updates gedaan. IK heb dat gedaan omdat ik bang was dat mijn P.C. ging vast lopen want de Harde schijf (C:) was voledig vol ( in het rood ) Mijn Vraag is hoe kan ik mijn Harde schijf (C:) Formatteren ? en dan alles van mijn Harde schijf ( D:) terug op mijn Harde schijf (C:) zetten ? Graag een antwoord voor mijn probleem ik dank u op voorhand, petit ponay

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil toch op wijzigen als je backup programma maak met Windows en programma in de huidige toestand dan zal de pc na terugzetten nog altijd traag zijn omdat uw pc nu ook traag is.

Volledig formateren en Windows opnieuw installeren helpt wel.

Tijdens het installeren van Windows kies je partitie waar je wilt installeren en dan kan je meteen ook formateren.

Na installatie zet je de data terug naar C:\ of nog beter laat je de data in D:\ staan tenzij er data nodig is voor C:\

In optie is om nu meer ruimte te maken in C:\

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Daarna kunnen we u nog helpen om nog meer vrije ruimte te hebben.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.