Ga naar inhoud

Draadloos internet via Telenet

Aanbevolen berichten

Sinds vorige week heb ik een draadloze internet aansluiting van Telenet.

Nu blijkt dat het signaal dat binnenkomt (gelijkvloers) niet sterk genoeg is om op het 2e verdiep op internet

te kunnen.

Ik heb al een poging gedaan om met een D-link (zo zou het signaal wel op het 2e verdiep moeten komen?) daar toch ook een signaal te ontvangen maar met de D-link krijg ik maar geen verbinding met het internet.

Ik heb het IP adres van de D-link al aangepast naar 192.168.1.1 zodat ik aan de instellingen van de Telenet Router niets hoef te veranderen (vermoed ik).

Moet ik hier nu nog iets aanpassen om te kunnen verbinden? Van de andere instelling bij de router ken ik jammer genoeg niet zoveel...

Zou het anders een mogelijkheid zijn om via (de vrije poort die ik momenteel nog heb aan men telenet (all in one) router) een powerline adapter aan te sluiten? Ik vermoed dat dit nog een LAN port is?

Dan zou ik met een andere powerline adapter op de 2e verdieping ook op internet moeten kunnen? Wel niet draadloos dan maar OK daar kan ik dan mee leven.

Of zou dit om een of andere reden niet werken dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke D-Link gaat het?

Kan je daarvan het juiste model en modelnummer opgeven?

Haal de D-Link uit het netwerk en doe dan het volgende op een pc waarmee je wel verbinding hebt.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Met een powerline adapter zou het ook moeten werken.

Als je beneden wel voldoende ontvangst hebt, zou je zelfs de D-Link boven kunnen aansluiten op de powerline adapter om ook boven draadloos te gaan.

Maar we hebben wel de gegevens van de D-Link nodig om te weten hoe je deze juist moet instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een D-Link DIR 635 die ik nog zou willen toevoegen.

Momenteel heb ik een draadloze netwerk verbinding via telenet met zo'n nieuwe all-in-one- router.

Ik heb ook enkele print-screens toegevoegd van de instellingen bij de D-link router, mogelijk staat hier iets fout?

alvast bedankt!

post-34267-1417704929,7533_thumb.jpg

post-34267-1417704929,7972_thumb.jpg

ipconfig.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De D-Link kun je aansluiten als draadloos access punt, dus je gebruit dan de router functies niet.

Het Ip adres van de D-Link moet in dezelfde range liggen als je Telenet router. Normaal staat de Telenet router op 192.168.0.1 en geeft hij DHCP adressen vanaf 192.168.0.50 ofzo. Je kan dat eventueel nakijken door het IP adres van je PC op te vragen via IPCONFIG. Maar normaal kan je de D-Link op 192.168.0.10 zetten, subnet 255.255.255.0.

Verder schakel je op de D-link DHCP uit.

Nu nog de draadloze verbinding instellen + beveiliging. Als alles goed is zou je nu een bijkomende draadloze verbinding moeten zien waarop je kan verbinden.

Moest hetniet lukken post je maar terug ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb een poging gedaan maar jammer genoeg zonder succes.

Wat heb ik gedaan : PC met ethernet kabel verbonden aan een LAN poort van de D-link

Naar de instellingen van de D-link gegaan en daar zoals opgegeven de aanpassingen gedaan (zie prt-scr in bijlage) & DHCP uitgeschakeld. post-34267-1417704933,6864_thumb.jpg

Draadloze verbinding ingesteld (enkel SSID benoemen en paswoord kiezen?), alles saven & D-link + laptop rebooten.

Als ik dan wil verbinden krijg ik steeds de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden. De verbinding zelf is wel zichtbaar, het gekke is wel dat hij ook niet vraagt om een paswoord in te geven??

Als ik terug in de instellingen van de D-link wil gaan kan ik dit ook niet meer met IP 192.168.0.10 , heb ik dus de D-link moeten resetten om terug in de instellingen te kunnen gaan maar ben ik de aanpassingen uiteraard weer kwijt...

Ik heb dus wrs ergens een instelling fout gezet? Of zou het via IP 192.168.0.10 toch niet lukken? Men ipconfig file staat nog in men vorige post, misschien kan je daar iets terugvinden wat niet correct is?

Ter info: Als ik de D-link wil installeren via de bijhorende CD-Rom lukt dit ook niet, krijg ik steeds dezelfde foutmelding.

(Foutmelding: Verbinding kan niet gelegd worden, controleer of de router aanstaat/de kabel goed ingeplugt is.) -> Ik heb met verschillende kabels geprobeerd, telkens dezelfde foutmelding.

Heeft dit er mogelijk ook iets mee te maken?

Alvast bedankt!!

aangepast door tommy_j_
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een netwerkkabel van Telenet router naar aparte poort van Dlink aansluiten.

Bij afbeelding 7 is bedoeld voor internet netwerk.

Dus vanaf de router D-link kan je een eigen netwerk doen.

Vul daar zo in:

IP = 192.169.0.1

Subnetmasker = 255.255.255.0

DCHP inschakelen.

Klik op internet

Klik dan op manuel.................. (onderaan) (Wan gedeelte)

Daar staat normaal gezien automatisch DCHP en dan zou internet moeten werken maar je kan ook static doen zoals hier onder:

Daar ziet je dat er automatisch ip adres wordt gegeven en dan moet je veranderen in static IP adres.

Vul daar zo in:

IP = 192.168.0.135

Subnetmasker = 255.255.255.0

Standaard gateaway = 192.168.0.1

DNS 208.67.222.222

DNS2 208.67.222.220

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.