Ga naar inhoud

Draadloos internet via Telenet

Aanbevolen berichten

Nadat je de instellingen op de D-Link hebt gedaan via een kabel verbinding tussen je PC en de D-link moet je die kabel verwijderen en de D-Link verbinden met de Telenet router. Let er wel op dat je een LAN poort van de D-Link gebruikt (één van de 4) en niet de WAN poort (ééntje, staat gewoonlijk een beetje apart)

Indien je hetzelfde SSID en paswoord hebt gebruikt voor de wireless van de D-Link en de Telenet router dan zal je PC inderdaad geen paswoord vragen aangezien hij dat al heeft voor dat SSID.

Je kan inderdaad zoals Kweezie zegt hetzelfde SSID en paswoord gebruiken, je maakt dan eigenlijk wat men een "roaming" netwerk noemt. Je PC zal in principe verbinden met het toestel dat het beste signaal geeft. Dat kan handig zijn omdat je dan zelf niet moet kiezen. Om te testen kan het soms lastig zijn omdat je niet ziet wat er gebeurt ;-).

Een andere manier om te testen is de D-Link met een kabel op je PC aansluiten. Je maakt dan eigenlijk eenzelfde verbinding maar niet draadloos.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nogmaals een poging gedaan en nu lukt het volgens mij wel (test met de kabel via D-link lukte iig toch).

Alleen komt het signaal nog niet ver genoeg om aan mijn bureau op het 2e verdiep verbinding te maken. Net voor ik in de kamer kom word het signaal te zwak om nog te verbinden...

Lijkt het mij beter dat ik gewoon 2 powerline adapters koop (weet iemand waar en welke ik best koop of blijft dat gelijk?) en zo de verbinding maak?

Eentje van de LAN poort uit de telenet router naar het stopcontact en de andere van het stopcontact op het 2e verdiep naar de laptop. Dan is het wel niet draadloos maar dan heb ik wel men internetverbinding?

Of is hier ook nog een kans dat het fout loopt?

Alvast nogmaals bedankt voor de info!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.