Ga naar inhoud

D schijf vol


Aanbevolen berichten

Mijn D schijf staat rood en vol aangeduid en er staat bijna niks in

ik heb nog 8,48 van de 443 GB vrij zegt het en als ik de bestanden die er in

staan nakijk is het volgens mij maximum 3 GB. ik werk tot hier toe meestal op de C schijf.

Waar kan de fout hier zitten ? Ik ben er wel een beetje bang voor dat het ergere

problemen gaat geven aan mijn pc.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/fExAdvBXnZOLd45AUhcGNeu

aangepast door Lin Custodis
op aanraden van Kweezie Wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Heb je misschien de automatische backup functie van windows aangezet en de D schijf als bestemming van de backup opgegeven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Staat je Windows op de C schijf?

Je map "mijn documenten" en persoonlijke bestanden bevinden die zich op de D schijf?

Back-ups en herstelpunten komen die op je D en worden die automatisch aangemaakt?

Maak ook eens een schermafbeelding van schijfbeheer en plaats die in een volgend bericht.

Schijfbeheer bereik je via start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

Hoe je een schermafbeelding kan maken lees je hier. (klik erop)

Hoe je de afbeelding kan plaatsen in een volgend bericht lees je hier. (klik erop)

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-34271-1417704940,4256_thumb.jpg

Dit is alles normaal wat in mijn D schijf staat, ik kan er echt niet aan uit!

D: Blender bestanden 788 KB

Lin PC 0 KB

Scrapbook bestanden 2,13 GB

Paint net 3,55 MB

Dat is alles wat er normaal opstaat volgens mij :-( D staat wel bij systeembeveiliging uitgeschakeld, kan het dat zijn?

Hopelijk vinden jullie mijn probleem

post-34271-1417704940,298_thumb.jpg

post-34271-1417704940,3219_thumb.jpg

post-34271-1417704940,3392_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als bij D: systeembeveiliging staat uitgeschakeld, wil dit gewoon zeggen dat alle herstelpunten van de D zijn verwijderd en dat je geen herstelpunt kunt maken op de D: Dus dat mag je zo laten staan.

Bekijk de inhoud van de D: schijf eens met het programma SpaceSniffer. Selecteer bij het opstarten van dat programma voor D:.

Bekijk daarna de grote blokken. Wat staat er in de grote blokken?

SpaceSniffer is hier te downloaden. Je mag ook een printscreen maken van het resultaat van SpaceSniffer. (grafische voorstelling)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staat aardig wat op de D schijf. Komt alles wat je ziet je bekend voor? Mogelijk staat op je D schijf (is dat een partitie of een externe harde schijf??) een herstelkopie om je windows naar fabriekstoestand te brengen.

Kan je de printscreen groter maken? Als je verborgen bestanden tonen aanzet, zie je mogelijk de verborgen (systeem)bestanden van de image.

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-34271-1417704940,6782_thumb.jpg

die andere blokken op de sniffer waren van een scrapbook programma voor textures had dat ook op de c staan en dus verwijderd ook mijn blenderbestanden.Toen kon ik aan mijn pc bestanden en zag ik 3 backups. Welke kan ik verwijderen? Of wat doe ik nu het beste?

Aan al diegenen die me al geholpen hebben heel erg bedankt :-)

groetjes

Lin

aangepast door Lin Custodis
tekst
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een incredimentele backup is, mag je geen enkele verwijderen. Bij zo'n soort backup is de laatste backup afhankelijk van de vorige, enz... Ook het bestand MediaID.bin mag zeker NIET verwijderd worden, anders kan je geen backup meer terugzetten.

Als je de backups niet meer nodig hebt mag je ze alle 3 verwijderen. Doe dit enkel als de pc momenteel goed werkt en je alle bestanden ter beschikking hebt. Windows maakt automatische backups aan (bv om de maand), dit kan je uitschakelen.

aangepast door Kurtt
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.