Ga naar inhoud

foutcode 0x0000007a (0xFFFFF6F13400000C8)

Aanbevolen berichten

goeden avond,

ik zit al een aantal weken te rotzooien met mijn windows (loopt traag, foutmeldingen etc) ik gebruik een Vaio VPCF11C5E, intel core i7, 8GB intern en windows 7 home premium x64. Ik had last van uitvallen van het systeem en uiteindelijk wilde windows niet meer werken, opnieuw geinstaleerd en bleef problemen geven van alles geprobeerd ( hoop dat ik daar geen spijt van krijg:dong: ) en uiteindelijk iets met een java virus op kunnen lossen althans dacht ik. Ik zit nu uiteindelijk met het probleem van een foutcode 0x0000007A en nog wat ellende erachteraan. Hoop dat u wat advies voor mij heeft, alvast bedankt heb een logje erbij gezet [ATTACH]18883[/ATTACH]

hijackthis.log

aangepast door iceman1997
Link naar reactie
Delen op andere sites

Logje is OK, geen aanwijzingen van malware.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

• bug check string
  • bug check code
  • caused by driver
  • de 4 parameters

Als je meerdere .dmp bestanden hebt, geef dan bovenstaande informatie voor de laatste 5. Zet er in dit geval ook de datum en tijd van de crash bij.

De opgegeven foutcode (0x0000007A) kan veroorzaakt worden door een geheugenfout of een fout op de harde schijf.

Je kan al beginnen met een standaard schijfcontrole van windows.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Dan krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel vriendelijk bedankt voor de reactie,ik ben vanmiddag op pad geweest en heb een nieuwe schijf gekocht een ssd, na gisteren voor de zoveelste keer in de problemen te zijn gekomen was ik het helemaal zat heb hem net geplaatst en Windows is bezig met zijn updates en dan maar kijken wat er gaat gebeuren. Top voor de hulp evengoed. Met vriendelijke groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.