Ga naar inhoud

WLAN internet uitbreiden

Uaacbb

Aanbevolen berichten

Ik heb in mijn huis een draadloze internetverbinding, die helemaal vanvoor staat. Aangezien er veel muren tussen zitten heb ik geen enkel signaal meer aan de achterkant van mijn huis. Nu is dit net de plek waar ik altijd zit. Daarom heb ik al een tijd geleden een powerline adapter gekocht, waarmee ik via het stopcontact toch internet heb op mijn computer via draad.

Nu heb ik al een tijdje een smartphone, waarmee ik ook vaak het internet nodig heb. Dit is dus niet mogelijk omdat ik hier geen draadloos internet heb.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om dan via de ethernetkabel die aanwezig is in mijn kamer (via het stopcontact) een soort nieuwe Wireless router kan opstellen (via mijn PC of via een gewone router), zodat ik wel draadloos internet heb hier.

Is dit mogelijk op een manier?

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval kan je best access-point gebruiken.

Heel gemakkelijk met bijgeleverd cdrom in te stellen met heel goed uitleg terwijl je bezig bent.

Gewoon access-point aansluiten op powerline of indien je geen poort hebt dan eerst op de switch aansluiten en dan van switch met netwerkkabel aansluiten op powerline.

Maar indien het niet te ver is dan kan je ook extender range gebruiken en dus rechtstreeks draadloos naar de eerste router. Je kan deze handleiding gebruiken.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het snelle antwoord!

Zit er niets anders op dan me zo een acces-point aan te schaffen?

ik heb nog wel een oude gewone router ergens staan, zou ik die niet kunnen gebruiken? Of mijn computer als nieuwe router gebruiken of dergelijke?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.