Ga naar inhoud

Grafische kaart probleem?

Aanbevolen berichten

Volgens mij heb ik een probleem met mijn grafische kaart ATI radeon mobility HD 5450.

Sinds enkele weken ben ik in het bezit van Diablo 3. Mijn laptop voldoet aan alle recommended specs. Tijdens het installeren kreeg ik de melding dat mijn grafische kaart misschien niet volledig up to date zou zijn waardoor het spel niet optimaal zou kunnen draaien. Nu bij het spelen ondervind ik geregeld frame per second drops, zo laag dat het onspeelbaar wordt. Op het officiële forum staan verschillende klachten omtrent dit probleem, ook van mensen zonder hardware of software problemen.

Nu ik twijfel of mij grafische kaart volledig in orde is. Bij mijn prestatie index zijn de scores voor grafisch (4,9) en grafische weergave voor spellen (4,8) de laagste. Als ik bij apparaatbeheer van het beeldscherm de stuurprogrammas wil bijwerken krijg ik de melding dat alles in orde en up to date is. Wanneer ik het Catalyst Control Center in 'basic view' open krijg ik 'the features in the ATI catalyst control center basic view do not support the currently active graphics processor'. De advanced kan ik wel openen... Een vriend heeft een minder zware laptop en de radeon mobility 5470 en ondervindt geen enkel probleem..

Is dit allemaal normaal? Kan ik de normale werking van mijn grafische kaart ergens dieper testen ofzo?

Ik weet niet of deze info nuttig is:

SOFTWARE

Driver Packaging Version 8.692.1-100122a-097239C-Dell

Provider ATI Technologies Inc.

2D Driver Version 8.01.01.994

2D Driver File Path /REGISTRY/MACHINE/SYSTEM/ControlSet001/Control/CLASS/{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}/0000

Direct3D Version 8.14.10.0723

OpenGL Version 6.14.10.9262

Catalyst™ Control Center Version 2010.0122.858.16002

HARDWARE

Primary Adapter

Graphics Card Manufacturer Powered by ATI

Graphics Chipset ATI Mobility Radeon HD 5450 Series

Device ID 68E0

Vendor 1002

Subsystem ID 0434

Subsystem Vendor ID 1028

Graphics Bus Capability PCI Express 2.0

Maximum Bus Setting PCI Express 2.0 x16

BIOS Version 012.017.000.004

BIOS Part Number BR36184.001

BIOS Date 2010/01/19

Memory Size 2746 MB

Memory Type HyperMemory

Core Clock in MHz 675 MHz

Memory Clock in MHz 800 MHz

Alvast bedankt!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reactie.

Ik had dit tooltje reeds gedownload zonder resultaat. Ik kreeg toen de boodschap 'download compleet' zonder vervolgscherm laat staan resultaat. Onlangs ook speccy gedownload en bij de FPS drop krijg ik temperaturen rond de 80°C zowel voor processor als voor grafische kaart. In rust bij normaal internetgebruikt hangt de temperatuur ook tussen de 50 - 60°C, geen idee of dit normaal is. Zijn er verder nog dingen die ik kan uitproberen om de oorzaak te achterhalen? Ventilator uitkuisen leek mij 1 maar ik ben niet de persoon om zo'n laptop open te maken en hem nadien weer te laten werken...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een uitgebreid overzicht van je hardware ;-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.