Ga naar inhoud

Gaming pc budget €1500,-

Aanbevolen berichten

Beste mede gamers & pc bouwers,

Ik heb een tijdje geleden Het geweldige besluit genomen om een gaming pc te kopen.

Mijn budget is €1500,- maar het liefst als het kan minder...

Als processor heb ik de voorkeur intel, hier is geen rede voor.

Ik ben niet van plan te overklokken.

Windows 7 moet er wel bij zitten, dit installeer ik zelf als hier geen gevaren bij zitten van de pc slopen.

Ik wil graag later over hopelijk een paar jaar onderdelen kunnen vervangen.

En het lijkt me leuk om de pc zelf in elkaar te kunnen zetten.

Ik heb geen toetselbord en muis nodig maar wel een beeldscherm.

Als u verdere informatie nodig heeft wil ik dit graag vertellen.

Heel erg bedankt voor jullie tijd en ik wacht met smart op bruikbaar advies :D

Gr,

Catscan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mede gamers/ pc bouwers,

Over mijn vorige discussie had ik het idee dat deze niet duidelijk genoeg was omdat ik een uurtje daarna er achter kwam dat je ook een duidelijke vragenlijst hebt en die kunt invullen. Dus hier is tie dan:

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Vooral voor gamen (diablo 3, dirt 3/ showdown) en wat te surfen op internet. Ik heb een dowload snelheid van 7.79Mbps en een upload snelheid van 1Mbps

Wat is mijn budget ? - €1500,- is het maximum, maar het liefst minder

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Het liefst samengesteld

Ga ik overklokken ? - Nee, absoluut niet

Ga ik later upgraden ? - Ja. Maar ik zou het wel fijn vinden als mijn onderdelen langer dan 2 jaar up-to-date zijn als dat mogelijk is.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ja, USB 3.0 zoiezo. Verder als er mogelijkheden zijn die net al te veel met de prijs doen en toch meer snelheid geven.

Ga ik zelf assembleren ? - Het lijkt me leuk om dit eens een keer zelf te doen, maar als hier veel risico's aan zitten en het de prijs niet al te veel opschroeft wil ik dit ook wel laten doen.

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Ja, Windows 7. Kan iemand mij vertellen of de desktop sneller wordt als ik een duurdere versie koop?

Ga ik zelf installeren ? - Ik denk dat ik dit wel zelf kan doen, maar als de webshop het kan doen voor een niet al te dure prijs wil ik dit ook laten doen

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Behuizing: CM 690 II Advanced (USB 3.0 versie), ik heb mij laten vertellen dat dit de beste behuizing is die tot nu toe is gemaakt. Verder zou ik 1 SSD geheugenkaart in me desktop willen hebben van 120 GB (?)... Met een groot werkgeheugen, hoe groot zal genoeg zijn?

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ik dacht zelf aan dit beeldscherm: Asus VH238T, maar als hier verbetering in zit zonder de prijs al te veel op te schroeven hoor ik het graag (trouwens, ik heb maar 1 beeldscherm nodig). Een toetsenbord hoeft er niet perse bij. Wel iets wat ik graag zou willen weten is: zijn er muizen die geen "CLICK" geluid maken... Met diablo 3 moet je veel clicken en ik irriteer me een beetje aan het geluid.

Heb ik specifieke wensen ? - Een stille desktop zou wel fijn zijn...

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel ?- Ik woon in Nederland, en heb als enige voorkeur dat de webshop wel goede service heeft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Samenstelling:

Heb even een gepaste samenstelling gemaakt op basis van de Intel Core i5 3570K. Een uitstekende processor, ideaal voor deze computer. Verder is er rekening gehouden met al je wensen, de samenstelling heeft een acceptabel geluidsniveau, en de prestaties zijn zeer goed, games zoals Diablo 3 (en zwaarder) zullen geen probleem zijn. Enkele handige muizen die geen 'click' geluiden maken, zijn deze modellen van Nexus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste superjona,

Heel erg bedankt voor je samenstelling. En ook voor de info voor de muis. Ik heb nog wat rond gekeken op Azerty en ben op de volgende samenstellingen gekomen en hoop op informatie of deze beter zijn qua prijs prestatie...

Azerty

Kan er op deze samenstelling bespaart worden zonder de prestaties al te veel te verminderen, zodat er een goede grafische kaart in kan. Deze heb ik er namelijk nog niet in gedaan omdat ik hier zeker over ben.

Gr,

Catscan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ballzzz...

Voor de zekerheid zal ik het gewoon in dit bericht typen. Dan ben ik zeker dat je het ontvangt.

Behuizing: Cooler Master CM 690 II

Voeding:

CoolerMaster Silent Pro M2 620W

Moederbord:

ASUS P9X79

Processor:

Intel Core i7 3820

Processor koeler:

Cooler Master Hyper 412S

Video kaart:

Sapphire RADEON HD 7850

Werk geheugen:

Kingston ValueRAM geheugen - 16 GB

Harde schijf;

WD Caviar Green WD20EARX

Besturings systeem:

Microsoft Windows 7 Home Premium 64Bit

Beeldscherm: Asus VH238T

Muis: Nexus Silent Mouse SM-5000G

Toetsenbord: Logitech Wireless Keyboard K360

Gr,

Catscan

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.