Ga naar inhoud

internetproblemen

Aanbevolen berichten

Ik heb recentelijk een nieuwe pc gekocht (processor Intel® Core i7 - 2600 CPU 2 3,40 GHz - 8,00 GB AM geheugen) met daarop Windows 7 en ik heb sedert de opstart problemen met mijn internetverbinding (zie lager). Ik werk met internet via het stroomnet. Met mijn vorige pc werkte dat altijd prima (poweline adapter van Devolo). Nu niet meer.

Ik ben eind vorige week 2 powerline adapters van 500 Mbps gaan kopen, dit ter vervanging van de Devolo power adapter Dlan duo. Ik heb één geïnstalleerd in de kamer van mijn dochter en één in mijn bureau. Het resultaat was dat ik nergens verbinding kreeg. Dus heb ik de installatiegids gevolgd en één geïnstalleerd bij de router in de garage. Naast de router zit er een zwart bakje, waarvan ik dacht dat het een switch was (pc-digitale tv), maar toen ik het omhulsel er af kreeg, blijkt het eerder (denk ik) een splitter te zijn. Ik kreeg uiteindelijk verbinding op mijn pc, maar dan zat ik nog met het probleem van de pc van mijn dochter. De volgende dag ben ik dus opnieuw naar de winkel gereden en heb voor mijn dochter een 200 Mbps gekocht (die van 500 worden niet afzonderlijk verkocht). Wat is het resultaat?

Mijn digitale tv werkt perfect (voorheen zat er een aparte powerline adapter van Topcom op de stekkerdoos en één op de stekker in de woonkamer voor de digitale tv), de pc van mijn dochter krijgt onmiddellijk internetverbinding en ik heb 3 mogelijkheden:

- meest voorkomend is dat ik bij opstart geen verbinding krijg (schermje in taakbalk krijgt een geel driehoekje)

- soms geeft de pc aan dat er verbinding is, maar krijg ik bij openen van de mailbox een foutmelding:

“Voor het account Geert-PC kunnen geen berichten verzonden of ontvangen worden. De host ‘in.telenet.be’ kan niet gevonden worden. Controleer of de naam van de server correct is ingevoerd.

Server ‘in.telenet.be’

Windows Live Mail fout-id 0X800CC0D

Protocol: POP3

Poort: 110

Beveiligd (SSL): nee

Socket-fout: 11004”

- een zeldzame keer heb ik onmiddellijk verbinding, maar meestal dien ik de pc ettelijke keren uit- en aan te schakelen, alvorens de verbinding tot stand komt.

Wat zou het probleem kunnen zijn?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.