Ga naar inhoud

opstartprogramma's en programma's in taakbeheer verwijderen

Aanbevolen berichten

hoi

is wellicht een simpele vraag maar de helpfunctie op m'n laptop toont toch niet hoe ik het moet doen

af en toe installeer ik wel eens een programma dat nuttig kan zijn of waarvan de installatie door een hoofdprogramma wordt gevraagd.

ik heb geen probleem met te installeren maar ik merk nu dat al deze applicaties steeds bij de startup programma's staan en dus bij aanmelden direct opstarten ofschoon ik ze niet nodig heb.

Dit betekent eigenlijk dat ik telkens 3-5 minuten moet wachten tot ik m'n laptop kan gebruiken (bvb itunes help, curse.com, garmin voor update nav kaarten, windows update etc.)

Hoe / waar kan ik dit uitschakelen zodat deze niet steeds opstarten. Ik zal wel de updates laten doen als ik dat wil maar niet telkens ik m'n laptop opstart.

Ik krijg ook in m'n overzicht van taakbeheer nu veel meer exe programma's te zien die constant runnen (ik dacht toen ik de laptop kocht dat het er maar een 8-tal waren maar nu zijn het er een 30-tal. Ik weet niet wat die programma's allemaal doen dus heb een beetje schrik om ze te stoppen. Ik zal hiervan mss nog een lijstje posten daar jullie wellicht beter weten dan ik welke ik niet mag uitschakelen.

thx

rob

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Rob,

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.