Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje.

Ik wil mijn internet graag via een draad splitsen.

Nu gaat het internet direct van de modem naar computer 1

wat zou ik nodig hebben om ook internet te krijgen op computer 2 ?

met vriendelijke groet Jeffrey

Geplaatst:

ik weet niet of dat via een draad gewoon gaat

het makkelijkste lijkt mij gewoon een router te kopen

misschien dat als beide pc's een draadloze netwerkkaart hebben je zo via de ene pc internet kan verkrijgen van de andere gaat maar dat weet ik niet...

Geplaatst:

een gewone router kopen van een degelijk merk (dus geen sweex dingetje; neem een Dlink ofzo, die hebben goed gerief). Kostprijs van die dingentjes ligt ergens rond de 40€.

De kabel van je modem steek je in je WAN poort, je pc's steek je met een gewone kabel in je lan 1-4 poorten. Gewoon opstarten, ipadres laten zoeken & je netwerk ligt er.

Gast Arvidsson
Geplaatst:

Heb je Telenet of Skynet. Misschien altijd heel belangrijk om erbij te zeggen ...

Bij de draadloze Philips modems die Skynet standaard gebruikt zijn er 4 LAN poortjes. Zo kan je heel gemakkelijk met meerdere kabels werken.

Bij Telenet, inderdaad extra router kopen.

Geplaatst:

lol

kan je anders op je modem gewoon kijken? Als daar maar 1 poort te zien is voor een netwerkkabel dan moet er een router achter; als er verschillende poorten voor een netwerkkabel te zijn zijn moet je er gewoon een andere pc met een andere netwerkkabel aanhangen.

Geplaatst:
Dankje wel,

Ik moet dus helaas gewoon een 2e router kopen.

Mijn modem heeft namelijk 1 netwerk poort en 2 telefoon poorten

2de router?? Heb je er dan al een??

Geplaatst:

beste,

ik kom zelf ook uit nederland dus misschien handig als ik u met deze help.

wat voor een modem heeft u momenteel in uw bezit en wat voor een provider heeft u?

normaal als het modem niet genoeg aansluitingen heeft kunt u er een switch tussen zetten zoals ik hier thuis ook doe en zo op deze manier het internet delen met meerdere computers.

mocht u toevallig zeelandnet hebben dan is dit een ander verhaal want deze doen wel eens ietsje moelijker haha, maar ook daar kunnen we uitkomen natuurlijk ;)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.