Ga naar inhoud

laptop is traag


Aanbevolen berichten

Ik vrees dat het vooral de hardware van de toestel is die het probleem veroorzaakt. Vista is nooit een snelheidsduivel geweest in het opstarten en met de updates van de laatste maanden is het inderdaad nog erger geworden.

Het enige dat ik zie dat je misschien kan proberen is je geheugen uitbreiden. Je hebt maar 512 KB geheugen wat zo wie zo weinig was voor Vista. Je hebt nog een geheugenslot vrij dus als je ergens nog een extra compatibel geheugen DDR2 geheugen latje kan vinden zou dat de situatie iets kunnen verbeteren.

Verder kan je proberen om zoveel mogelijk display toeters en bellen (bv aero) uit te schakelen.

Je hebt ook heel wat netwerk processen draaien maar ik zie geen shares of zo, dus misschien kunnen er daar ook een paar van uitgeschakeld worden.

Verwacht echter geen wonderen, dit type machine kan best nog wel redelijk XP draaien maar is eigenlijk niet bestand tegen Vista in zijn huidige vorm.

Gezien de leeftijd van het toestel zou ik er niet teveel centen meer instoppen, uiteindelijk zal de enige oplossing zijn het toestel te vervangen, wat uiteindelijk goedkoper zal zijn dan deze te proberen volledig up te graden.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Was de laptop van Vista voorzien gezien je een simpel processor hebt?

Indien wel zo is dan lijkt het erop dat de geheugen iets mis is want je hebt 512 Mb geheugen en dat is veel te weinig voor Vista.

De temperatuur zit net binnen de grenzen doch wel hoog.

Mogelijk moet je de laptop proper laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laptop is nieuw gekocht met Vista erop, kan ik zo een nieuw systeem installeren zoals

XP of Linux?

Ik zal in ieder geval al wat processen die op de achtergrond meedraaien uitschakelen,

en anders weet ik wat me te doen staat, een nieuwe, maar er is zo veel keuze,

het is maar voor gewoon gebruik, niet voor spel gebruik of zware downloads of zo,

ik had al aan Apple gedacht, of hebben jullie een beter idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het upgraden van je RAM kan hier, zoals reeds aangegeven, een verbetering brengen.

Richtprijzen: zo'n €20 voor 1 latje van 512MB, plaats je dit bij je reeds geïnstalleerde latje kom je in totaal op 1GB RAM...wat mijns inziens nog zeer nipt is.

Beter is dus een upgrade naar 2GB RAM (2 x 1GB): dit kost zo'n €35.

Je hebt SODIMM DDR2 PC2-5300 667 Mhz geheugen nodig.

Je kan ook eens snoeien in de opstarters met Soluto:

Download Soluto. (klik er op)

Klik op I Agree – Install. Wacht in het scherm wat daarop volgt. Na 30 seconden verdwijnt dit scherm en installeert Soluto verder. Tijdens dit proces kan je je pc normaal gebruiken.

Als je wilt zien hoever Soluto is met installeren druk je met de rechtermuisknop op het icoontje soluto.png rechts onderin op de taakbalk en kies je voor ‘Open’.

Als de installatie voltooid is zal Soluto vragen om opnieuw op te starten. Sla alle programma’s die je open hebt staan op, en klik op Reboot PC Now.

Als de pc opnieuw opgestart is open je Soluto en klik je op ‘Chop Boot’. Daar kan je programma’s uitsluiten van het opstarten.

Voor een uitgebreide handleiding hierover klik je Hier. (klik er op)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Upgraden naar 2GB kan zeker.

Je kan dat online bestellen en zelf plaatsen, of je kan dat laten plaatsen bij de PC-hersteller indien je hiermee geen ervaring hebt.

Als je hier klikt zie je waar deze latjes zitten in een Acer: op de 2e foto zie je het dekseltje, het RAM-geheugen zie je op de 3e foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.