Ga naar inhoud

Sabam virus

Aanbevolen berichten

hey,

Ik heb reeds enkele uren naar een oplossing zitten zoeken...

Maar niets lijkt te helpen, dus daarom maak ik hier maar eens zelf een topic over.

Het probleem is dat ik zo'n wit sabam venster over mijn hele scherm krijg, waardoor ik dus niets kan doen (geen hijack downloaden etc)

Daarom heb ik geprobeerd mijn pc te booten met Kaspersky Rescue CD, gebrand met UltraIso als bootable usb.

Maar dit lukt niet. Ik krijg nl het volgende bericht zo'n 10x op mijnscherm dan: "ultraiso no system disk"

Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag SinVayne,

Welkom op PCH!

Probeer hetzelfde eens via onderstaande stappen:

1. Download de onderstaande ISO en bijbehorende utility.

2. Kaspersky Rescue USB stick maken

• Dubbelklik op rescue2usb.exe, dit is een Winrar self-extracting archive.
  • Klik op "Install" en de Kaspersky Rescue Disk maker zal gestart worden.

Klik op "Browse" en selecteer de gedownloade Kaspersky Rescue Disk (ISO) en klik op "Openen"

post-32101-1417704935,9333_thumb.jpg

• Kies bij "USB Medium:" de gebruikte USB stick, als deze niet standaard is geselecteerd.
  • Klik nu op "Start" en de benodigde bestanden vanuit de ISO zullen naar de USB stick worden gekopieerd.
  • Als het kopiëren gereed is zal u de volgende melding krijgen; 'Kaspersky USB Rescue Disk has been succesfully created'.
  • Klik in dit scherm op "OK" en sluit de Kaspersky Rescue Disk maker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja dit heb ik al eens gelezen en ookal uitgeprobeerd. Als ik dit doe dan blijft hij gewoon na het booten vasthangen.

(ik zie dan een zwart scherm en een "-")

---------- Post toegevoegd om 13:18 ---------- Vorige post was om 13:14 ----------

als ik opstart in veilige modus met opdracht promt krijg ik ook deze error : "De bestandsstructuur op de schijf is beschadigd en onbruikbaar. Voer het hulpprogramma CHKDSK uit op volume c:.

Op de achtergrond komt dit tevoorschijn: "navigatie naar de webpagina is geannuleerd) = het scherm dat je tijdens het surfen krijgt als je verbinding wegvalt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak dan eens een cd ipv usb:

Download op een andere niet geïnfecteerde computer de Kaspersky Rescue CD en sla deze op je bureaublad op.

Download daarna IMG Burn en sla deze op je bureaublad op en installeer deze.

Start "IMG burn" en klik op "Write image file to disc"

• Selecteer het image bestand van de Kaspersky Rescue CD en klik op de knop "Write". Stop de Kaspersky Rescue CD, in de PC.
  • Start die PC opnieuw op.
  • Druk op F11 (of F12 naargelang de pc) en selecteer dan het cdrom station om het rescue systeem van Kaspersky te starten.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het op een cd gebrand, en het lijkt wel of hij gewoon niet wil opstarten via zo'n bootable cd/usb. Ik verander dus de boot setup in het Bios (cdrom 1st zetten). Maar daarna start hij eigenlijk gewoon op zoals ie normaal zou doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan staat je HDD nog steeds als eerste boot ingesteld.

Hoe ga je te werk?

Druk je op F11 bij opstart en selecteer je daar om per cd op te starten?

Of verander je effectief je Bios en zet je de Cd drive als first boot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, hierbij nog ff de procedures om je pc te unlocken:

Windowsunlocker

Als de computer is opgestart van de Kaspersky Rescue CD klik dan op de start (KDE) knop in de taakbalk en klik op "Terminal"

18896d1337692266-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-1.jpg

• Geef in de terminal het commando windowsunlocker op gevolgd door enter.
  • Via de terminal zullen nu de registerwaarden die door de ransomware infectie zijn aangemaakt hersteld worden.

In het rode kader hieronder kunt u zien dat de registerwaarden zijn hersteld.

18897d1337692407-sabam-virus-helaas-kaspersky-unlocker-2.jpg

• Herstart de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.