Ga naar inhoud

PC crasht, alles bevriest


omega

Aanbevolen berichten

De melding van combofix zegt dat je de pc moet herstarten als je na het uitvoeren van combofix geen internet meer hebt.

Als je na de herstart nog steeds geen internet hebt, moet je combofix nogmaals uitvoeren en eventueel de pc weer opnieuw herstarten.

jaja, dat weet ik ook. Ik toon het alleen maar omdat na meerdere keren proberen en opstarten en terug proberen, die melding van rootkit altijd blijft komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 40
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download TDSSKiller en plaats het op je bureaublad.

Pak de bestanden in tdsskiller.zip uit.

Open de map tdsskiller en dubbelklik op TDSSKiller.exe om de tool te starten.

Windows 7 en Windows Vista gebruikers:

Rechtsklik op TDSSKiller.exe -> Uitvoeren als Administrator om de tool te starten.

Als TDSSKiller bericht geeft van een beschikbare update, dan voer je deze eerst uit.

Klik op de knop "Start Scan" en volg de instructies.

Wanneer de scan klaar is klik je op de knop "Report".

Er opent een kladblokbestand. Post de inhoud van dit bestand.

Herstart de pc als TDSSKiller die optie geeft. (Reboot now)

Wanneer er een herstart nodig was, vind je de logfile in C:\TDSSKiller.[Version]_[Date]_[Time]_log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn internet terug, voorlopig doet alles het terug zoals het moet. De PC is ook al even niet meer vastgelopen, ik hoop dat het zo blijft. Het probleem waarvoor ik dit topic opende is dan ook voorlopig opgelost, en als het terugkomt open ik wel een nieuw topic.

Wat ik wel nog heb is die Babylon search die blijkbaar nog als standaard zoeker staat ingesteld, ondanks dat die er al is uitgegooid met Hijack, Combofix en spybot search & destroy.

Neemt niet weg dat ik bovenstaande stap nog wil doen als dit een extra opkuis van de PC betekent. Dus, wat doet dat programma en is het de moeite dat ik het laat lopen? Of is het gewoon avast antivirus? Want ik gebruik nu Microsoft security essentials en die doet het ook goed denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet de Avast-virusscanner, maar een tool om nog eens dieper te kijken naar een (mogelijke) oorzaak van je originele problemen. Maar als alles ondertussen weer OK is, mag je dit laten voor wat het is. Mochten de problemen zich toch nog opnieuw voordoen, kunnen we die AswMBR altijd nog inzetten.

In welke browser heb je de problemen met Babylon Search ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beginnen met Firefox. Klik aan dat zoekvak eens op het pijltje. Dan krijg je alle beschikbare zoekmachines te zien. Daar zou Babylon of Search The Web moeten inzitten. Via "zoekmachines beheren" kan je die daar verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.