Ga naar inhoud

Geen internet, mac lukt wel

Dekster

Aanbevolen berichten

Het is met de moed der wanhoop dat ik u allen hier aanschrijf xD

Situatie:

Gisteren heeft mijn vader de wifi router vanop zijn zaak hier geinstalleerd om te zien of we een betere verbinding zouden hebben. Op de zaak hebben we belgacom en thuis telenet.

Anyhow, dat werkt op de macbooks en mijn iphone. (al moet ik wel zeggen dat als ik mijn mac uit "sluimer" haal, en op het internet ga, ik eerst moet refreshen alvorens ik de eerste pagina kan zien)

Nu wou ik verbinding maken met mijn windows laptop, die herkent de router nog (net zoals mijn mac) en de verbinding komt tot stand.

Maar ik heb geen toegang tot het internet. :hmmmm:

Terwijl ik dat via mac wel heb.

Ik kom er oprecht echt zot van, hulp is welkom.

(zeker nu ik eens een avondje ArmA wou spelen tijdens mijn examens)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over welk merk, model en type is wifi router?

Dlink

---------- Post toegevoegd om 23:43 ---------- Vorige post was om 23:37 ----------

Ik heb nu mijn wireless assistant (HP) per ongeluk uitgeschakeld als administrator, hoe zet ik dat weer aan?

-edit: dat ik heb terug gevonden-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien moet je knopje internet forwarden nog aanzetten op de laptop.

Meestal is dat FN + wireless knop.

Kijk ook of de firewall niet blokkeert.

Als dan nog niet werkt dan dit doen:

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de log maak de laptop een perfect verbinding met de router.

Maak de netwerkkabel los van de router en steek het in de laptop en test of de modem wel goed werkt.

Wel stekker van de router uit de stopcontact halen.

Geprobeerd en modem werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.