Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn computer valt soms om onduidelijke redenen uit. Een van de redenen zou de temperatuur kunnen zijn en ik heb dan SpeedFan gedownload om de temperaturen van mijn computer te kunnen bekijken. En er is 1 plaats die echt wel een hoge temperatuur aangeeft, namelijk Temp3. Hoe kan ik weten waar Temp3 zich situeert op de computer ?

post-34263-1417704939,309_thumb.jpg

Geplaatst:

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Geplaatst:

Hoe raar het ook moge klinken: Speedfan is niet meteen het meest betrouwbare programma om temperaturen uit te lezen.

De waarde van 85°C is een foute uitlezing / bug in het programma.

Uit je Speccy-logje blijkt dat je temperaturen in orde zijn...je hoeft je dus geen zorgen te maken.

Geplaatst:

En welk deel van mijn computer duidt Temp3 aan ? Ik heb hem juist opgestart en Temp3 geeft nu 79 graden aan met een vlammetje naast. Ik heb om te vergelijken ook PC Wizard gedownload en die geeft ook 79 graden aan dus de weergegeven temperatuur zal vermoedelijk wel juist zijn.

Geplaatst:

Over wat temp3 juist voorstelt vind je nergens info terug...het is wel geweten dat wanneer temperaturen niet gemeten worden (bijvoorbeeld door ontbreken van een sensor) door Speedfan (en andere software), deze software rare waardes weergeeft...zo zijn er gevallen bekend waar er bij een "ijskoude" SSD maar liefst 128°C wordt uitgelezen.

Wat wel correct is, zijn de waarden die je in je bios kan aflezen.

HWmonitor is ook betrouwbaar.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.