Ga naar inhoud

Ik wil een Game computer kopen budget is maximaal €1500

Aanbevolen berichten

dag iedereen

zoals de titel aanduid wil ik een game computer (desktop) gaan kopen en mijn maximaal budget is €1500

een nadeel is dat ik nu een laptop gebruik en dus een monitor, muis, (zelfs een degelijk muismatje) en toetsenbord nodig zal hebben binnen dit budget

Waar heb ik een PC voor nodig: ik ga mijn oude laptop nog houden voor school dus deze nieuwe computer voornamelijk voor gamen gebruiken, games zoals BF3/CoD/Skyrim/Diablo III of high en ultra settings

Wat is mijn budget: mijn maximaal budget alles inbegrepen is €1500

Een merkcomputer of een samenstelling: ik ga voor een samenstelling

Ga ik overklokken: normaal niet maar toch liefst de mogelijkheid tot overklokken als ik daar later weet hoe en het nodig vind.

Ga ik later upgraden: ik wil zolang mogelijk up-to-date blijven met deze pc maar wrs ga ik over 2-3 jaar (hopelijk) toch wel achterwege geraken en dan wil ik de mogelijkheid tot upgraden ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig: om future proof te blijven denk ik toch dat USB 3.0 en dat soort zaken wel aanwezig moeten zijn

Ga ik zelf assembleren: neen, ik heb niet de kennis om een computer in elkaar te prutsen, en ik wil geen risico lopen door zelf iets te vernietigen en dan opnieuw te moeten kopen

Heb ik een besturingssysteem nodig: ja, het liefste Win 7 Home Premium maar ik ken het eigenlijke verschil tussen 32bit en 64bit niet dus daar weet ik niet wat ik moet nemen

Ga ik zelf installeren: dit kan ik desnoods zelf doen, want het is maar schijfje insteken, en instructies op het scherm steken naar wat ik heb gehoord

Heb ik een voorkeur aan onderdelen:

Als CPU had ik liever Intel

Als powersupply wou ik de Corsair AX750 750W

Als SSD hoorde ik dat de Crucial M4 128 GB goed was

Als HDD hoorde ik dat de Western Digital 1 TB goed was

Als geheugen hoorde ik dat 2 maal 4 GB Corsair Vengeance goed was

Heb ik nog randapparatuur nodig: Ik heb nog zeker een Monitor+keyboard+muis+muismatje nodig, speakers mogen ook indien ze in het budget passen

Heb ik specifieke wensen:

voorkeur voor uitzicht voor de case namelijk matzwart met blauwe LED's met een see through side panel en in het zwart/blauwe thema verder gaan binnenin ik had al ergens iets gezien van een Cooler Master of een Antec

ik had liefst water koeling met "doorzichtige" blauwe buizen

Ook heb ik liefst dat de desktop vanonder ongeveer 2cm hoge voetjes heeft omwille van stof

Liefst zoveel als mogelijk in het zwart/blauwe thema ook in de ventilators (zag ergens zwarte ventilators met blauwe LED's en dat soort dingen)

De keyboard ook liefst met zwart/blauwe thema (hoorde van verlichting in keyboard enzo)

Mijn OS liefst op een SSD van 128 GB (voor snel opstarten en laden) en dan een secundaire opslag van 1 TB

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel: Ik woon in belgie en heb geen specifieke webwinkel

ik hoop dat dit verwezelijkbaar is in dit budget en dat ik niet teveel performance moet opofferen voor mijn visuele wensen.

graag zou ik ook een optische schijf (DVD RW+ ofzo, blue ray moet niet) erin hebben, want dat kost toch bijna niets maar is toch handig voor alles wat nog met een schijfje komt

Ik hoop dat dit voldoende informatie is en ook voldoende bewegingsvrijheid aan jullie geeft om er toch een goede PC van te maken

mvg,

Shini

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Uw eisen zijn wel hoog voor 1500 euro.

Maar ik heb een zo goed mogelijk samenstelling gedaan rekening mee gehouden dat u blauwe kleur wenst te hebben.

Een goedkoper behuizing zou deze samenstelling kunnen zijn kunnen zijn.

Intel Core i5 3570K - 3.4 GHz zodat je later kan overklokken.

64 Gb SSD en dat is voldoende voor Windows op te starten.

1 TB snelle harddisk.

Blauwe waterkoeling

Blauw verlichte toetsenbord

Blauw licht muis.

22 inch scherm

650 Watt voeding is meer dan voldoende.

2 Gb videokaart GTX 670 - DDR5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankje voor de samenstellingen ze zien er goed uit.

Ik denk dat ik nu een domme vraag stel zo achteraf maar is er ook een draadloosnetwerk ontvanger al bij/geïnstalleerd want momenteel zit ik toch nog een tijdje vast aan draadloos netwerk en dan zou ik graag een goede netwerk ontvanger hebben of toch tenminste er 1 hebben zodat ik niet met 20m internet kabel moet gaan werken :P.

En je zegt dat €1500 euro + mijn wensen moeilijk zijn, waar kan ik dan aanpassingen doen die het makkelijker maken voor het budget. Zijn er nu bepaalde punten die echt "ondermaats" zijn door bepaalde dingen die ik wil?

En is dit een "stille" build of gaat er een vliegtuig opstijgen wanneer ik op de on-knop druk want de PC die we thuis hebben staan (5+ jaar oud) is een ramp op dat gebied, over het algemeen draait die niet luid, maar het opstarten is vreselijk, je hoort het doorheen 2 deuren nog.

Ik veronderstel dat de standaard aanwezige ventilators in de behuizing wel ingeschakeld zullen worden (aangezien er een assemblage in de bestelling zit) en dat die ventilators wel voor voldoende koeling zullen zorgen.

En zal bij die Montage ook aan "kabel management" gedaan worden want als ik zoveel uitgeef aan uitzicht en dan ligt er een hoopje kabels voor heeft het ook geen nut dat ik zo speciale uitzichten vraag, ik denk dat dit er wel in zit maar toch eens op voorhand vragen

mvg

Shini

aangepast door Shini
Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling is zeer stil hoor en ook zeer goed.

Maar bijvoorbeeld SSD van 128 Gb gaat niet in uw budget net zo min als de peperdure voeding die je wilt hebben.

Maar de bijgeleverde voeding is wel een stille.

Voor de Wifi netwerkkaart om in de bouwen kan je toevoegen aan de bestelling.

Azerty zorgt dat alle koeler werken alsmede kabel management

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me toch het beste om binnen de GTX 670 grafische kaart te blijven dus pas ik het bericht aan.

ik heb in revieuws gelezen dat de GTX 670 van Asus beter is dan deze van de voorgestelde point of view.

Wat is eigenlijk het verschil tussen de GTX van Asus, point of view en eVGA en is het prijsverschil tussen de eVGA vs point of view vs de Asus (van 419€) dit prijsverschil (30~40€) waard??

op azerty.nl hebben ze 2 Asus GTX 670 kaarten:

1tje van 409€ ASUS GTX670-DC2-2GD5 @ Azerty

en 1tje van 419€ ASUS GTX670-DC2T-2GD5 @ Azerty

in de beschrijving staat bij die van 419€ niets over het geheugen maar ik veronderstel dat deze ook 2GB GDDR5 geheugen heeft en dus de core klok wat verhoogd is, nu is mijn vraag, is het deze 10€ waard voor deze van 419€ boven deze van 409€ te kopen??

ik heb nog een paar kleine aanpassingen gedaan aan de voorgestelde samenstelling zoals goedkopere voeding, andere HDD, de duurste GTX670 van Asus (is overklokt veronderstel ik).

HIER

kan ik nog op enkele plaatsen wat aanpassingen doen op gebied van merk enzo om prijs nog wat te drukken? zoals bv de GTX670 van PoV (als de kwaliteit het verschil ik prijs niet waard is met deze GPU van Asus) en misschien op andere plaatsen.

Ik heb op andere forums en plaatsen wat rond gelezen en daar geven ze het advies om de CPU en GPU altijd in ongeveer dezelfde prijsklasse te behouden en niet te gaan "bottlenecken"

Dus is dat met een CPU van 212€ en een GPU van 400€ niet een geval van bottlenecken? Of zijn ze toch nog zeer goed compatibel zodat de ene, de andere niet naar beneden trekt, als je begrijpt wat ik bedoel.

mvg

Shini

aangepast door Shini
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze videokaart ASUS GTX670-DC2T-2GD5 @ Azerty heeft een beter clock speed dan Point of View GeForce GTX 670 maar geheugenkloksnelheid is gelijk.

Het heeft inderdaad 2 Gb geheugen.

Asus van 409 euro heeft dezelfde clock speed als Point of View GeForce GTX 670

Het zijn allemaal behoorlijke zware videokaarten.

Let wel op dat de Asus videokaart die je koos moeilijk te verkrijgen is.

Ik persoonlijk zou voor POV kiezen omdat de prijsverschil toch niet zoveel merk als je gaat gamen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik het topic terug open

is het misschien mogelijk om een webshop in belgie (provincie limburg indien mogelijk) te gebruiken want als ik het goed heb nagelezen op azerty.nl, werken zij met 19% btw en moet er voor belgen dus overal nog herrekend worden naar 21% btw

Gelieve ook hier zoveel mogelijk binnen het budget van 1500€ te blijven met monitor+muis+toetsenbord inbegrepen

ik zal even het lijstje opnieuw invullen want sommige dingen zullen aangepast worden omwille van budget.

Waar heb ik een PC voor nodig: ik ga mijn oude laptop nog houden voor school dus deze nieuwe computer voornamelijk voor gamen gebruiken, games zoals BF3/CoD/Skyrim/Diablo III op high en ultra settings

Wat is mijn budget: mijn maximaal budget alles inbegrepen is €1500

Een merkcomputer of een samenstelling: ik ga voor een samenstelling

Ga ik overklokken: normaal niet maar toch liefst de mogelijkheid tot overklokken als ik daar later weet hoe en het nodig vind.

Ga ik later upgraden: ik wil zolang mogelijk up-to-date blijven met deze pc maar wrs ga ik over 2-3 jaar (hopelijk) toch wel achterwege geraken en dan wil ik de mogelijkheid tot upgraden ja

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig: om future proof te blijven denk ik toch dat USB 3.0 en dat soort zaken wel aanwezig moeten zijn

Ga ik zelf assembleren: neen, ik heb niet de kennis om een computer in elkaar te prutsen, en ik wil geen risico lopen door zelf iets te vernietigen en dan opnieuw te moeten kopen

Heb ik een besturingssysteem nodig: ja, het liefste Win 7 Home Premium 64bit (ik heb dit nog niet)

Ga ik zelf installeren: Windows 7 kan ik wel denk ik want het is maar schijfje insteken, en instructies op het scherm volgen naar wat ik heb gehoord

Maar de drivers van alle componenten weet ik niet hoe dat geïnstalleerd moeten worden

Heb ik een voorkeur aan onderdelen:

Als CPU had ik liever Intel i5 3570k

voor de andere onderdelen laat ik het vrij voor meer budget vrijheid

Er moet ook zeker een kaart voor draadloos internet te ontvangen in het systeem aanwezig zijn

Heb ik nog randapparatuur nodig: Ik heb nog zeker een Monitor+keyboard+muis+muismatje nodig, speakers mogen ook indien ze in het budget passen

Heb ik specifieke wensen:

voorkeur voor uitzicht voor de case namelijk matzwart met blauwe LED's met een see through side panel en in het zwart/blauwe thema verder gaan binnenin.

Ook heb ik liefst dat de desktop vanonder ongeveer 2cm hoge voetjes heeft omwille van stof

Liefst zoveel als mogelijk in het zwart/blauwe thema ook in de ventilators (zag ergens zwarte ventilators met blauwe LED's en dat soort dingen)

De keyboard ook liefst met zwart/blauwe thema (hoorde van verlichting in keyboard enzo)

Mijn OS liefst op een SSD van 128 GB (voor snel opstarten en laden) en dan een secundaire opslag van 1 TB

Woont u in Nederland of België, wil u bestellen bij een specifieke (web)winkel: Ik woon in belgie en heb geen specifieke webwinkel maar toch liefst in belgië of zo goedkoop mogelijk want verzenden zit ook in het budget

Ik hoop dat ik nu wat makkelijker in het budget kan blijven.

Als ik laat monteren in webshop zullen alle drivers van alle componenten door de webshop geïnstalleerd worden veronderstel ik, en moet ik nog alleen de CD van windows OS insteken en instructies op het scherm volgen??

mvg

Shini

aangepast door Shini
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik twijfel nog over de CPU koeler want ik heb eigenlijk slechte revieuws gelezen voor de voorgestelde Intel liquid cooling solution

Nu wou ik vragen zijn de Corsair Hydro Series H70/80/100 beter??

en wat is eigenlijk beter? een luchtkoeling CPU of een waterkoeling? Want als ik ga overclocken ga ik maar tot 4.2 GHz ofzo gaan, ik denk niet dat ik een 5 GHz of hogere overclock ga doen.

Dus is bij deze lage overclocks een waterkoeling wel nodig?? En zijn deze waterkoeling setjes wel goed??

Nog een vraagje over het toetsenbord, is het voorgestelde toetsenbord AZERTY of QWERTY??

Is dit ook een goede voeding??

http://azerty.nl/0-1073-309210/ocz-fatal1ty-ocz750fty-.html

OCZ Fatal1ty OCZ750FTY

of deze?

http://azerty.nl/8-1073-383041/corsair-gaming-series-gs700-.html

Corsair Gaming Series GS700

Het voorgestelde moederbord (MSI Z77A-G43) heeft 2 PCI-e sloten aanwezig, maar met een GTX 670 en dan draadloze netwerk adaptor zijn deze beiden gevuld en dan kan ik later niet upgraden naar 2 grafische kaarten in Crossfire/SLI, ook ondersteunt het voorgestelde moederbord geen SLI als ik het goed lees, dus zou ik een ander moederbord moeten zoeken of zit ik ergens fout?

Indien ik een andere moederbord moet nemen, welk is dan aan te raden met 3 PCI-e (indien nodig) en dat SLI ondersteunt. Maar ik kan het ook volledig fout hebben, en het voorgestelde moederbord heeft dit alles al.

mvg

Shini

aangepast door Shini
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.